آوسبیلدونگ متخصص رستوران

Restaurantfachfrau/-mann

کاربردی

متوسط حقوق ماهیانه دوره:

794 یورو

متوسط درآمد ماهیانه پس از دوره:

1955 یورو

پیش نیاز:

دیپلم

نوع کار:

شیفتی

گروه دوره:

کاربردی

طول دوره:

3 سال

حقوق افراد در دوره کارآموزی

حقوق در دوره کارآموزی شما عمدتاً به ایالت فدرالی که در آن کار می کنید و اینکه آیا شرکت مشمول قرارداد جمعی است بستگی دارد. به عنوان مثال، قرارداد دستمزد برای صنعت رستوران و هتل در نوردراین وستفالن یا قرارداد جمعی در سراسر آلمان DOHEGA راینلاند فالتز وجود دارد. به طور متوسط، کارآموزان در سال اول آموزش ماهیانه حدود 675 یورو حقوق ناخالص دریافت می کنند. سال دوم حدود 790 یورو و سال سوم آموزش با 915 یورو حقوق می گیرند. با استفاده از مشاوره لانر آوسبیلدونگ، شانس خود را برای دریافت این آوسبیلدونگ شناسایی کنید.

اگر شرکت من قرارداد جمعی نداشته باشد چه؟

اگر شرکت به یک قرارداد جمعی متعهد نیست، باید حقوق خود را در یک جلسه شخصی با کارفرمای خود مذاکره کنید. برای اینکه به خوبی برای مذاکره حقوق و دستمزد آماده شوید، باید از قبل از حقوقی که معمولاً در صنعت پذیرایی پرداخت می شود مطلع شوید.

دستگاه هایی که در کارهای روزمره با آن ها مواجه می شوید

  • کامپیوتر سفارشی قابل حمل
  • کارت خوان اعتباری
  • چرخ دستی خدمت
  • سینی
  • عینک
  • کارد و چنگال

حقوق افراد پس از اتمام دوره کارآموزی

بعداً به عنوان متخصص رستوران چقدر می توانم درآمد داشته باشم؟

درآمد بعدی شما همچنین به این بستگی دارد که آیا طبق قراردادهای جمعی حقوق دریافت می کنید و محل کار شما در کدام ایالت فدرال قرار دارد. به عنوان مثال، در نوردراین وستفالن، زمانی که شروع به کار می کنید، حدود 1910 یورو درآمد ناخالص در ماه دارید، مشروط بر اینکه طبق قرارداد جمعی برای صنعت رستوران و هتلداری، حقوق دریافت کنید. با سال ها تجربه حرفه ای، حقوق شما نیز افزایش می یابد، پس از حدود یک تا دو سال کار، حدود 2000 یورو ناخالص درآمد خواهید داشت.

مسیر شغلی

چه دوره های آموزشی پیشرفته ای برای شما در این حرفه وجود دارد؟

استاد رستوران

استادان رستوران مدیریت موسسات غذایی را به عهده می گیرند. آنها فرآیندهای کاری را سازماندهی می کنند، متخصصان را راهنمایی می کنند و مسئول انتخاب پرسنل و آموزش درون شرکتی هستند.

متخصص در صنعت هتلداری

با آموزش تجاری برای تبدیل شدن به یک متخصص در صنعت مهمان‌نوازی، در میان چیزهای دیگر، مفاهیم جدید یا بهینه‌شده‌ای را برای بازاریابی خدمات ارائه‌شده، از جمله در حوزه غذاخوری یا غذای رویداد، توسعه می‌دهید.

رستوران دار

رستوران‌ها کارت‌های منو ایجاد می‌کنند، برای خرید برنامه‌ریزی می‌کنند و از رعایت شرایط چارچوب قانونی مانند مقررات بهداشتی اطمینان می‌دهند. حوزه مسئولیت او همچنین شامل تهیه حسابداری حقوق و دستمزد و کنترل است.

کارشناس اقتصادی در صنعت هتلداری و پذیرایی

به عنوان یک اقتصاددان تجاری در صنعت هتلداری و پذیرایی، شما مسئول سازماندهی معقول اقتصادی کلیه فرآیندهای شرکت و همچنین کنترل کیفیت هستید. آنها همچنین استراتژی های تجاری را توسعه می دهند و برای سرمایه گذاری های جدید برنامه ریزی می کنند.

چشم انداز آینده به عنوان یک متخصص رستوران چیست؟

کارآموزان با آموزش به عنوان متخصص رستوران، شغلی با امنیت شغلی بالا را انتخاب کرده اند. تجارت کترینگ فروش سالانه حدود 50 میلیارد یورو را در آلمان ثبت می کند، و این روند در حال افزایش است. متخصصان رستوران خوب آموزش دیده در غذا شناسی ضروری هستند، به طوری که شما شانس بسیار خوبی در بازار کار خواهید داشت.

بعد از دوره آموزشی شما می توانید …

چه دوره های آموزشی پیشرفته ای برای شما در این حرفه وجود دارد؟

  • غذا را به شکلی جذاب و جالب سرو کنید.
  • میزبانی، نصیحت و مراقبت از مهمان.
  • ایجاد و جمع آوری صورتحساب.
  • نوشیدنی هایی مانند قهوه یا آبجو را تهیه کنید یا به آن ضربه بزنید.
  • آماده سازی مراسم، چیدن میز و تزیین سالن ها.
حقوق سال سوم حقوق سال دوم حقوق سال اول
915 یورو 790 یورو 675 یورو
 
شغل 3 شغل 2 شغل 1 این دوره میزان حقوق
کارمند هتل مدیر هتل   متخصص در صنعت هتلداری  
1300 یورو 1200 یورو 2400 یورو 1800 یورو مینیمم حقوق
2400 یورو 1800 یورو 3000 یورو 2000 یورو ماکزیمم حقوق
 
اسم پوزیشن های شغلی نام شرکت جنسیت شروع دوره لوکیشن دوره
متخصص رستوران Wintershall Dea AG group of companies خانم / آقا 01.08.2022 Kassel
متخصص رستوران Göbel Hotels GmbH group of companies خانم / آقا به ترتیب Bad Wildungen
متخصص رستوران H-Hotels.com group of companies خانم / آقا 01.08.2022 Friedrichroda

معرفی دوره آوسبیلدونگ

متخصص رستوران

صبحانه یکشنبه، یک وعده غذایی بزرگ خانوادگی، یک شام با نور شمع یا یک میان وعده ناهار، آلمانی ها عاشق غذا خوردن در بیرون از خانه هستند. بازدید خوب از یک رستوران نه تنها شامل غذای خوب، بلکه خدمات دوستانه و شایسته نیز می شود. مهمانان اهمیت زیادی به احساس راحتی در طول بازدید از رستوران خود می دهند، به همین دلیل است که متخصص رستوران نه تنها یک سرویس ساده، بلکه یک شریک گفتگوی خوشایند است. اطلاعات: در حال حاضر یک فرآیند سازماندهی مجدد برای این حرفه در حال انجام است. متخصصان رستوران قبلی به متخصصان خدمات رستوران و رویداد تغییر نام خواهند داد. این بیانگر تنوع این حرفه است که شامل تصور، سازماندهی و اجرای رویدادها، کنفرانس ها و ضیافت ها است. از نظر محتوا، غذا و نوشیدنی به عنوان یک محصول با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار می گیرد. همچنین می توانید در آینده مدرک اضافی “بار و شراب” را بدست آورید. این به شما امکان می دهد در طول دوره آموزشی خود تخصص پیدا کنید. بخش تجاری آموزش با محتوای اضافی در ارتباطات مهمان و پیشبرد فروش تکمیل می شود. این تغییرات برای دوره های آموزشی از 1 آگوست 2022 اعمال می شود.

مدیر رستوران چه می کند؟

میزها را بچین

متخصص رستوران اطمینان می دهد که همه میزها به درستی چیده شده و شفاف هستند. لیوان ها و کارد و چنگال ها را جلا می دهد، می چیند، ظروف نمک و فلفل را پر می کند و میزها را با شمع های کوچک چای تزئین می کند.

پذیرایی از مهمانان

با ورود مهمانان، متخصص رستوران به آنها خوش آمد می گوید و رزرو را بررسی می کند یا به آنها صندلی رایگان ارائه می دهد. به محض نشستن مهمانان، منوی غذا و نوشیدنی به آنها داده می شود.

به مهمانان توصیه کنید

غذای امروزی چیست، چه موادی در آن گنجانده شده است و کدام شراب با آن بهتر می آید؟ متخصصان رستوران با ارائه توصیه هایی به مهمانان در مورد انتخاب غذا و نوشیدنی به عنوان مثال و اطلاع رسانی در مورد مواد اولیه و روش های آماده سازی توصیه می کنند. اطلاعات دقیق برای مبتلایان به آلرژی یا گیاهخواران نیز مهم است.

برای گرفتن سفارش

پس از تصمیم مهمان، سفارش در یک دفترچه یادداشت یا روی یک رایانه سفارش‌دهنده قابل حمل یادداشت می‌شود. سپس سفارش به آشپزخانه و پیشخوان نوشیدنی ارسال می شود.

سرو و صورتحساب برای غذا و نوشیدنی

متخصصان رستوران غذا و نوشیدنی سرو می کنند. اگر رستوران بار دارد، مثلاً نوشیدنی های ترکیبی هم تهیه می کنند. پس از اتمام غذای مهمانان، متخصصان غذا و نوشیدنی را پاک کرده و پرداخت را انجام می دهند.

دوباره کاری کنید

کار یک مدیر رستوران با رفتن مهمانان متوقف نمی شود. وظایف او همچنین شامل تمیز کردن و تمیز کردن میزها، مرتب کردن اتاق های غذاخوری و تهیه حساب های روزانه است.

رویدادها را آماده کنید

اگر رویدادی با مهمانان زیاد قریب الوقوع است، متخصصان رستوران برنامه را تنظیم می کنند، پیشنهادات منو ارائه می دهند و هزینه ها را محاسبه می کنند. در خود رویداد، آنها اطمینان حاصل می کنند که همه چیز به آرامی اجرا می شود.

سرویس اتاق انجام دهید

متخصصان رستوران خدمات اتاق را در هتل ها انجام می دهند. آنها سفارشات را از طریق تلفن می گیرند و قبل از اینکه غذا و نوشیدنی به اتاق هتل بیایند همه چیز را روی یک سینی یا چرخ دستی قرار می دهند.

آیا قبلاً می دانستید …

که معیارهای زیر هنگام اعطای ستاره های میشلن مورد ارزیابی قرار می گیرند: تازگی مواد، استانداردهای کیفیت پایه بالا، غذاهای نوآورانه و منحصر به فرد و هماهنگی کل پیشنهاد؟

چرا باید مدیر رستوران شوید؟

به عنوان یک متخصص رستوران، چشم‌انداز شغلی بسیار خوبی دارید، زیرا غذا بدون متخصصان رستوران کار نمی‌کند. با وجود رستوران های زیاد و محبوبیت غذا خوردن در بیرون، دیگر نیازی به نگرانی در مورد یافتن شغل نیست.

کجا می توانم به عنوان مدیر رستوران کار کنم؟

به عنوان یک متخصص رستوران، شما همانطور که از نام قبلا پیداست عمدتاً در رستوران ها و میخانه ها کار می کنید. اما می توانید در هتل ها یا مهمانسراها نیز شغل پیدا کنید. علاوه بر این، به عنوان مثال، می توانید در امکانات غذاخوری فروشگاه های بزرگ کار کنید. یکی دیگر از مکان های استفاده، قصابی ها با خدمات پذیرایی هستند.

مکان های شما در یک نگاه

  • رستوران ها
  • حقوق بازنشستگی
  • موسسات پذیرایی خرده فروشی
  • خدمات پذیرایی

ساعات کار به عنوان یک متخصص رستوران چقدر است؟

در پزشكی علاوه بر كار در روزهای هفته، باید در تعطیلات آخر هفته، تعطیلات رسمی و شب ها نیز كار كنید.
  • نوبت کاری
  • کار آخر هفته
  • کار تعطیلات
  • کار شبانه

متخصصان رستوران چه لباس های کاری می پوشند؟

متخصصان رستوران در کارهای روزمره خود لباس کار می پوشند، اگرچه هیچ مقررات یکسانی وجود ندارد. آنها اغلب یک پیراهن با کراوات یا پاپیون و برچسب نامی که آنها را به عنوان پیشخدمت معرفی می کند می پوشند. هنگام چیدن ظروف از دستکش سفید استفاده می کنند تا کارد و چنگال تمیز و لیوان ها اثر حمام انگشت را نگیرند.

من باید چه آدمی باشم تا مدیر رستوران شوم؟

مهارت های سازمانی

در شغل خود به رضایت مهمانان، برنامه ریزی روزانه آرام و برنامه ریزی جشن های بزرگ اهمیت می دهید. بنابراین باید از نظر سازمانی مناسب باشید.

سرگرم کننده

شما عاشق کار با مردم هستید و در برقراری ارتباط خوب هستید. شما دوستانه، مؤدبانه و با اخلاق از مهمانان خود پذیرایی می کنید و همیشه برای کمی گپ و گفتگو در دسترس هستید.

کمال گرا

هنگام جمع آوری پول نقد به بالاترین سطح تمرکز نیاز است و دقت در تنظیم جداول نیز مهم است. بنابراین کار دقیق باید برای این کار مناسب شما باشد.

آیا قبلاً می دانستید که …

فقط 9 رستوران در آلمان هر 3 ستاره میشلن را دارند؟ اتفاقاً هر سال باید دوباره به ستاره ها اعطا شود. آیا نوشیدنی و غذا باید همیشه از سمت راست (از طرف مهمان) سرو شود؟ گران ترین شراب به سال 1787 باز می گردد؟ قیمت یک بطری Château d’Yquem Sauternes 46228.52 یورو است. آیا باید همیشه لیوان ها را از ساقه هایشان بگیرید و هرگز به لبه آن نزدیک نشوید؟ گران ترین رستوران آلمان در برلین و در عین حال یکی از گران ترین رستوران های جهان است؟ فقط 8 نفر می توانند همزمان از غذاهای فرانسوی در آنجا لذت ببرند.

آموزش به عنوان متخصص رستوران چگونه کار می کند؟

دوره آموزشی دوگانه به عنوان متخصص رستوران سه سال طول می کشد. در طول این مدت، متخصصان احتمالی رستوران به طور همزمان در مدرسه حرفه ای و شرکت آموزشی حضور می یابند. دروس هنرستان، که در روزهای خاصی از هفته یا به صورت بلوک برگزار می شود، به عنوان مبنای نظری عمل می کند. کارآموزان همه چیز را در مورد موضوعاتی مانند کار آشپزخانه، خدمات و بازاریابی می آموزند. آنها دانش نظری خود را در عمل به کار می گیرند.

آیا قبلاً می دانستید…

  • که حدود 400000 نفر در صنعت پذیرایی در آلمان کار می کنند؟

یک متخصص رستوران در هنرستان چه می آموزد؟

در مدرسه حرفه ای، متخصصان آینده رستوران یاد می گیرند، به عنوان مثال، چگونه به مهمانان در هنگام انتخاب خود توصیه کنند، چگونه غذا و نوشیدنی باید سرو شود و چگونه در صورت شکایت واکنش نشان دهند.

سال 1 آموزش

کار در آشپزخانه

برای کار در آشپزخانه، کارآموزان از اصول اولیه قانون مواد غذایی مانند بهداشت فردی، عملیاتی و بهداشتی محصول مطلع می شوند. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه مواد تشکیل دهنده مناسب را برای یک دستور غذا انتخاب کنید و چگونه به تعادل بین محتوای غذایی و ارزش انرژی هنگام تهیه غذا دست یابید.

کار در خدمات

برای اینکه بتوانید خدمات خوبی ارائه دهید، در هنرستان نحوه چیدن میز، چیدن بوفه و سرو نوشیدنی و نحوه برخورد با مهمانان را یاد می گیرید. برای این کار از روش های مختلف سرویس دهی و قوانین ارتباطی استفاده می شود.

کار در مجله

برای کار در مجله، یعنی کار مکتوب در دفتر متخصصان رستوران آینده نگر دانش پشتیبان گیری از داده ها و حفاظت از داده ها را کسب می کنند. شما یاد خواهید گرفت که بین انواع مختلف قرارداد فروش تمایز قائل شوید و اختلالات در قرارداد فروش را تشخیص دهید. علاوه بر این، آنها با سفارش و یادداشت های تحویل آشنا می شوند.

سال دوم آموزش

مشاوره و فروش در رستوران

دانش روانشناسی فروش در مدرسه حرفه ای آموزش داده می شود که کارآموزان را قادر می سازد تا با مشتریان گفتگوهای فروش را انجام دهند. یادگیری زبان فنی نیز بخشی از جدول زمانی کارآموزان است.

بازاریابی

به عنوان یک متخصص رستوران در آینده، یاد می گیرید که بازاریابی را به عنوان یک مفهوم ترویج فروش درک کنید. شما با ابزارهای مختلف بازاریابی مانند تبلیغات آشنا می شوید و اقدامات تبلیغاتی را از دیدگاه گروه هدف ارزیابی می کنید.

خدمات اقتصادی

کارآموزان می دانند که نظافت و بهداشت برای رفاه میهمان و موفقیت کسب و کار اهمیت اساسی دارد. آنها محصولات نظافتی و مراقبتی را با توجه به معیارهای اقتصادی و زیست محیطی انتخاب می کنند و برنامه کاری برای نظافت، مراقبت و آماده سازی اتاق های مهمان تهیه می کنند.

مدیریت کالا

معلمان هنرستان در مورد انعقاد معاملات حقوقی به کارآموزان آگاهی می دهند. آنها آموزش می بینند تا قراردادهای خرید را برای شرکت آماده کنند و آنها را مطابق دستورالعمل منعقد کنند. علاوه بر این، آنها یاد می گیرند که چگونه تراکنش های پرداخت را به درستی پردازش کنند.

سال سوم آموزش

کار در قسمت پذیرش

در قسمت پذیرش، کارآموزان رزروها را پردازش می کنند، از مهمانان پذیرایی می کنند و از آنها مراقبت می کنند و فاکتورهای مهمان را ایجاد می کنند. برای مثال، در مدرسه حرفه ای، نحوه برخورد با شکایات را یاد می گیرید.

کار در بازاریابی

کارآموزان به تجزیه و تحلیل نقاط ضعف و قوت شرکت ها می پردازند و بر این اساس اهداف و وظایف بازاریابی را مشخص می کنند. برای اجرای اقدامات، بودجه معقول را در گروه مطرح می کنند.

نقش های رهبری در اقتصاد

در این ماژول، متخصصان آینده رستوران در مورد اهمیت انگیزه، رهبری و آموزش یاد می گیرند. آنها برای استقرار کارمندان برنامه ریزی می کنند و فهرست وظایف را ایجاد می کنند. آنها همچنین یاد می گیرند که چگونه کار بازرسی را در اتاق های مهمان انجام دهند.

یک متخصص رستوران در عمل چه می آموزد؟

به عنوان مثال، کارآموزان کار روزمره خود را با چیدن میزها و چیدمان گل آرایی روی میزها آغاز می کنند. علاوه بر این، آنها تابلوی نمایش را با موارد ویژه امروزی برچسب گذاری می کنند. وقتی مهمان ها می رسند، سفارش هایشان را می گیرند و به کارکنان آشپزخانه می دهند. مهم است که متخصصان رستوران فعالانه به مهمان نزدیک شوند تا مکالمه را شروع کنند و مثلاً غذا و نوشیدنی را توصیه کنند. مدیر رستوران از همکاران باتجربه خود می آموزد که شما باید همیشه در سمت راست مهمان سرو کنید. در حالی که مهمانان در حال صرف غذا هستند، او همیشه چشمانش را باز نگه می دارد تا به خواسته ها و درخواست ها توجه کند بدون اینکه مزاحم شود. زمان های بیکاری برای جلا دادن لیوان ها و کارد و چنگال استفاده می شود. مربی همچنین به مدیر رستوران بالقوه نحوه ریختن نوشیدنی ها را به درستی آموزش می دهد: هنگام ریختن، دست چپ را باید پشت سر نگه داشت، لیوان را نباید تا لبه پر کرد و بطری را باید پیچانده شود تا پاشیده نشود. مربی همچنین تکنیک‌هایی را به کارآموزان خود نشان می‌دهد که می‌توانند برای حمل و نقل ایمن سه یا چهار بشقاب پر به طور همزمان استفاده کنند.

آخرین مقالات

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp