لانرهلدینگ برترین موسسه مهاجرتی به کشور آلمان

آوسبیلدونگ نقشه کشی

ما را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید:

برای شروع یک پروژه ساختمانی، ابتدا نیاز به نقشه ساختمان است که این نقشه پایه و مبنا یک پروژه می‌باشد. نقشه‌کشی ساختمان شامل نقشه‌های ارتفاعی، پلان‌های طبقه، مقاطع و جزئیات است که یک اشل کلی از اجزا، نحوه چیدمان، ابعاد و چهارچوب را نشان می‌دهد.

بر اساس نیاز به نقشه‌کش عمران و معماری، رشته آوسبیلدونگ نقشه‌کش توسط سیستم آموزشی آلمان ارائه می‌شود. موسسه‌های فنی و حرفه‌ای با کارفرمای شرکت‌های مرتبط همکاری کرده و کارآموزان بسیاری را در این رشته پذیرش می‌کنند. آوسبیلدونگ نقشه‌کشی راهی برای مهاجرت نقشه بردارهاست که در این مقاله به آن پرداخته‌ایم.

کشور آلمان معمولا در ماه‌های فروردین، شهریور و مهر کارآموز می‌پذیرد. پس بهترین زمان برای ثبت درخواست شرکت در رشته مدنظرتان چند ماه یا چند هفته قبل از ماه‌های ذکر شده است. اما در نظر داشته باشید که این مسئله به این معنا نیست که آوسبیلدونگ ددلاین (deadline) دارد. درواقع، این بازه‌های زمانی بیشتر به منزله یک یک گلدن تایم برای اقدام به درخواست است.

ثبت نام آوسبیلدونگ رشته نقشه‌‎کشی نیز همین طور است. برای شرکت در این دوره‌ها نیاز به مدرک دیپلم و سطح زبان آلمانی B2 دارید. به منظور افزایش شانس پذیرش خود در این رشته بهتر است دوره‌های مرتبط به آن مانند برنامه اتوکد، ایندیزاین، رویت و… را بگذرانید و مدارک آن‌ها را بگیرید.

نقاط قوتی که شما در آوسبیلدونگ نقشه کشی باید داشته باشید:

  • کار شما قابل اعتماد و دقیق باشد
  • از طراحی لذت ببرید
  • اهل معاشرت و اجتماعی باشید
  • بتوانید اشیاء را به خوبی سه بعدی تصور کنید
  • به ریاضیات علاقمند باشید

طول دوره آوسبیلدونگ نقشه کشی سه سال بوده و دارای مباحث تئوری و عملیست. افراد درطول این دوره آموزشی واحدهای متفاوتی گذرانده و برای ورود به بازار کار آماده می‌شوند. به طور کلی این واحدها عبارتند از: نحوه کار با نرم‌افزار‌های معماری برای نقشه کشی ساختمان، پلان‌های ترسیمی در نقشه‌کشی ساختمان و آشنایی با مصالح مختلف ساختمانی. پس از اتمام آوسبیلدونگ نقشه‌کشی، می‌توانید هم در صنعت ساخت‌وساز خصوصی و هم در بخش دولتی شغل پیدا کنید.

آوسبیلدونگ معماری و دکوراسیون داخلی

آوسبیلدونگ دکوراسیون داخلی شامل دو بخش نظری و عملیست. بخش نظری شامل مطالبی نظیر نمایش فضایی، نقشه‌های فنی، ترکیب رنگ و متریال و همچنین ارائه طرح‌ها و نقشه‌های متنوع است. طراحان داخلی مفاهیم طراحی را برای فضاهای داخلی ایجاد می‌کنند. این شامل مفاهیم رنگ و مواد، انتخاب بافت و کف و همچنین پرده‌ها و اشیاء تزئینی بوده و تمرکز کار معمولا بر ارائه مشاوره تخصصی به مشتری و اجرای حرفه‌ایست.

  • طراح معماری: طراحان معماری عمدتاً در بخش املاک و مسکن کار می‌کنند. به عنوان مثال، آن‌ها در دفاتر معماری کار می‌کنند که در آنجا پروژه‌های ساخت و ساز مسکونی را اجرا می‌کنند. علاوه بر جنبه‌های فیزیک ساختمان، به جنبه‌های اکولوژیکی و اقتصادی نیز بیش از سایر رشته‌ها توجه دارند.

حقوق آوسبیلدونگ نقشه کشی

در آوسبیلدونگ نقشه‌کشی حقوق شما سالیانه افزایش یافته و سیر صعودی دارد. درآمد کارآموزان در سال اول 653 الی 1068 یورو، در سال دوم 818 الی 1230 یورو و در سال سوم به 984 الی 1495 یورو افزایش می‌یابد. البته میزان حقوق آوسبیلدونگ به شهری که در آن زندگی می‌کنید، شرکت آموزشی و کارفرمای شما نیز بستگی دارد.

پس از اینکه افراد وارد بازار کار می‌شوند، به تبع حقوق بیشتری نیز دریافت می‌کنند. دستمزد یک طراح نقشه در آلمان معمولاً بین 2500 تا 4500 یورو ناخالص در ماه است. البته، این میزان حقوق به عوامل زیادی مانند منطقه، شهر، شرکت و تجربه فرد نیز بستگی دارد. شما به عنوان یک مبتدی و تازه‌وارد در این حرفه، می‌‎توانید حقوقی بین 2000 تا 2800 یورو داشته باشید.

رشته های مرتبط و مورد نیاز برای نقشه کشی

برای طراحی به کمک کامپیوتر می‌توان به نرم افزار اتوکد اشاره کرد که یکی از بهترین و معروف‌ترین برنامه‌های مورد استفاده در رشته‌های معماری و عمران است.

کد (CAD) مخفف Computer Aied Design به معنای ترسیم فنی به کمک نرم افزار است که به عنوان یکی از بهترین نرم افزار‌های نقشه‌کشی میان طراحان و معماران بوده و به آن‌ها در رسم طرح‌های دو بعدی و سه بعدی کمک شایانی می‌کند.

 برخی دیگر از بهترین نرم افزار‌های معماری:

  • رویت (Revit)
  • وی ری (V-Ray)
  • اسکچاپ(Sketchup)
  • راینو تری دی (Rhino3D)
آیا آموزش نقشه کشی دشوار است؟

اگر به ریاضیات و فناوری علاقه مند هستید، آموزش نقشه کشی برای شما دشوار نیست و کاملا به علایق و توانایی‌های شخصی شما بستگی دارد.

با لانرآوسبیلدونگ زیر یکسال بیا آلمان...

فهرست مطالب

با لانرآوسبیلدونگ زیر یکسال بیا آلمان...

درخواست مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *