لانرهلدینگ برترین موسسه مهاجرتی به کشور آلمان

ساعت کار در آوسبیلدونگ 2023

ما را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید:

ساعت کاری آوسبیلدونگ

شاید برای بسیاری، ساعت کار در آوسبیلدونگ، امری مبهم باشد. تیم لانر آوسبیلدونگ تصمیم گرفته است تا مقاله ای در رابطه با این امر برای شما تهیه کند، تا با خیال راحت مسیر مهاجرت خود را انتخاب کنید و بدانید که چه تایم هایی باید کار کنید؟ چقدر تایم استراحت دارید و چند روز می توانید مرخصی دریافت کنید؟ چقدر می توانید اضافه کاری انجام دهید و چه قوانین و مقرراتی را دولت آلمان برای ساعت کار و شرایط کاری آوسبیلدونگ تنظیم کرده است. همه ی این موارد، در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید. همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آوسبیلدونگ مراجعه کنید و اطلاعات کامل را از آنجا دریافت کنید.

به شما پیشنهاد می کنیم، پیش از خواندن این مطلب، مقاله ویزای آوسبیلدونگ آلمان را مطالعه نمایید.

 

ساعات کاری در آوسبیلدونگ

بطور کلی ساعت کاری برای هر دوره آوسبیلدونگ بین 80 تا 200 ساعت است. البته این موضوع کاملا بستگی به نوع دوره شما و کارفرما دارد.

کارآموزان بزرگسال می توانند حداکثر 48 ساعت در شش روز در هفته کار کنند. همچنین ساعات کاری شما نباید بیش از هشت ساعت در روز باشد.

زمان استراحت شما بستگی به ساعات کاری و شرکتی برای آن کار میکنید دارد اما معمولا ساعت استراحت به شرح زیر است:

  • شش تا نه ساعت کار: 30 دقیقه استراحت
  • بیش از نه ساعت کار: 45 دقیقه استراحت

نکته مهم: ساعت کاری شما، باید در قرارداد آوسبیلدونگ نوشته شده باشد. بنابراین، قرار خود را با دقت بخوانید و مطلع شوید کارفرما دقیقا چه مقدار تایم کاری را برای شما مد نظر قرار داده است.

BerufSchule

چنانچه شما به مدرسه کار یا همان BerufSchule می روید، مدت زمانی که در مدرسه به سر می برید، به عنوان تایم کاری شما در برخی موارد محسابه می گردد و بستگی به کارفرما دارد. بعضی از کارفرماها تایم آموزشی هم جز ساعات کاری محسوب می کنند و برخی خیر. حتما در قرارداد خود به این نکته توجه کنید.

در نظر داشته باشید، چنانچه پس از مدرسه، به محل کار می روید، تایم رفت و آمد نیز جز تایم کاری شما لحاظ می گردد.

نکته مهم: البته شرایط آوسبیلدونگ پرستاری کمی متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر برای دریافت مشاوره اقدام کنید.

Berufschule

ساعت کار و استراحت برای زیر 18 سال

اگر هنوز زیر 18 سال دارید، ساعات کاری شما توسط قانون حمایت از اشتغال جوانان تنظیم می شود. با توجه به این قانون، شما مجاز به کار بیش از 40 ساعت در هفته نیستید. علاوه بر این، شما مجاز به کار در ساعات 8 شب تا 6 صبح نیستید، اما در برخی مناطق مقررات خاصی وجود دارد که ممکن است کمی متفاوت باشد.

علاوه بر این، شما مجاز به کار در تعطیلات رسمی یا تعطیلات آخر هفته نیستید.

در اینجا نیز استثنائاتی وجود دارد: به عنوان مثال، اگر در یک روز از همان هفته یا هفته بعد مجاز به ترک زودتر هستید، انجام تکالیف در روزهای شنبه، یکشنبه یا تعطیلات رسمی نیز مجاز است.

البته در ساعات کاری هم نیاز به استراحت دارید. بسته به مدت زمانی که کار می کنید، زمان های استراحت متفاوتی دارید:

  • چهار و نیم تا شش ساعت: 30 دقیقه استراحت
  • بیش از شش ساعت: 60 دقیقه استراحت

برای کسب اطلاعات بیشتر حداقل دستمزد آوسبیلدونگ در سال 2023 کلیک کنید.

BerufSchule

زمان تدریس به عنوان زمان کار محاسبه می شود:

  • یک روز مدرسه معادل یک روز کاری هشت ساعته است.
  • یک هفته مدرسه (حداقل 25 ساعت)

نکته مهم: به عنوان یک کارآموز زیر 18 سال، شما تنها مجاز به کار، 5 روز در هفته هستید.

به بخش قوانین مهم آوسبیلدونگ 2023 مراجعه کنید تا از حق و حقوق خود به عنوان یک کارآموز، آگاه شوید.

کار پاره وقت یا پارت تایم در آلمان و محدودیت‌های قانونی برای ساعت کاری

در آلمان، اشخاصی که هفته‌ای کمتر از ۳۰ ساعت کار می‌کنند، به عنوان کارمندان نیمه وقت شناخته می‌شوند. کار پاره وقت، به ویژه برای فریلنسرها و مشاغل آزاد، بسیار مورد توجه است. این نوع کار به خوبی با مقررات سخاوتمندانه آلمان در خصوص کمک به والدین ترکیب شده است. در سال ۲۰۱۸، در یک نبرد حقوقی، بزرگترین اتحادیه فلزکاری آلمان توانست حقوق کارمندان نیمه وقت را به حد معادل یک هفته ۲۸ ساعته افزایش دهد.
در آلمان، محدودیت‌های قانونی جدیدی برای ساعت کاری وجود دارد. به طور کلی، شما مجاز به کار بیش از هشت ساعت در روز نیستید. هفته کاری در آلمان از دوشنبه تا شنبه است و کارمندان نمی‌توانند بیش از ۴۸ ساعت در هفته کار کنند. البته، در برخی موارد، این محدودیت می‌تواند به حداکثر ۱۰ ساعت در روز افزایش یابد، اما شرط آن این است که در مدت شش ماه یا ۲۴ هفته، میانگین کلی زمان کار بیش از هشت ساعت در روز رعایت شود. با رعایت این محدودیت‌ها، کار پاره وقت می‌تواند یک گزینه مناسب برای کسانی باشد که به دنبال تعادل بین کار و زندگی می‌گردند.

اضافه کاری چه مفهومی دارد؟

در بسیاری از موارد، ساعت کار آوسبیلدونگ برای بزرگسالان شامل اضافه کاری هم می گردد. در برخی ایالت ها با رضایت کارفرما به شما اجازه داده می شود تا 10 ساعت اضافه بر سازمان کار کنید. این اضافه کاری می تواند در خود شرکت باشد یا در شرکتی دیگر. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که نمی توانید در شرکت های رقیب اضافه کاری خود را انجام دهید. نکته ی دیگری که باید در نظر داشته باشید، این است که شما نباید در تخصصی که بابتش آوسبیلدونگ را می گذرانید، کار کنید، چرا که شما هنوز مدرک تخصص خود را دریافت نکردید. همچنین اضافه کاری در آوسبیلدونگ صنایع غذایی، عموما امری متداول است. شما طبق قرارداد برای اضافه کاری خود، حقوقی مطابق با قانون وزارت کار دریافت می کنید.

به عنوان مثال شما می توانید آوسبیلدونگ آرایشگری را بگذرانید، اما ده ساعت اضافه کاری خود را به عنوان عکاس کار کنید.

البته این مواردی که گفته شد، بیشتر به ایالت و خواسته های کارفرما مربوط است. در نتیجه حتما قوانین ایالتی آلمان در این موضوع مطالعه کنید.

ساعت کاری در آوسبیلدونگ آلمان

سوالات پرتکرار دوره های آوسبیلدونگ آلمان

آیا کسب موقعیت در یک برنامه “آسبیلدونگ حرفه ای” آسان است؟

نسبتا بله. هر ساله بیش از 500.000 موقعیت باز وجود دارد که تنها حدود 500.000 متقاضی دارند. بسیاری از موقعیت‌های شغلی، به‌ویژه در زمینه صنایع دستی، پرستاری، فناوری اطلاعات و سایر خدمات، هر ساله خالی می‌مانند. بنابراین خارجی ها شانس بسیار خوبی برای گرفتن موقعیت دارند.

چه کسی می تواند “آموزش حرفه ای” را در اروپا (آلمان) انجام دهد؟

هر خارجی بدون در نظر گرفتن سن که حداقل در سطح B1 آلمانی صحبت کند و تحصیلات مدرسه ای 9 یا 10 ساله را به پایان رسانده باشد.

آیا خانواده من می توانند برای کارآموزی به من بپیوندند؟

به طور کلی این امکان پذیر است و مورد استقبال بسیاری از کارفرمایان قرار می گیرد. با این حال، باید با مقامات آلمانی (سفارت، کنسولگری) در مورد مقررات فعلی و آنچه برای شما مهم است مشورت کنید.

اگر در رابطه با نحوه اقامت در آلمان نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، توصیه می کنیم مقاله بلو کارت آلمان را مطالعه کنید.

کدام خارجی ها می توانند “آموزش حرفه ای” را در آلمان انجام دهند؟

خارجی ها از همه کشورها واجد شرایط درخواست برای آموزش حرفه ای در آلمان هستند. سن معمولی برای آموزش حرفه ای در آلمان تا 30 سال، عمدتا بین 16 تا 25 سال است. با این حال ممکن است حتی در سنین بالاتر نیز درخواست شود. به خصوص در آموزش پرستاری سنین بالاتر بیشتر دیده می شود.

مدت زمان آموزش حرفه ای در اروپا (آلمان) چقدر است؟

دوره آموزش حرفه ای معمولا بین 2 تا 4 سال طول می کشد. می توانید از بین دوره های کار آموزی کوتاه و دوره های طولانی تر انتخاب کنید. شما حرفه خود را تا 50% در شرکت با کار عملی و تا 50% در یک آموزشگاه حرفه ای خاص یاد خواهید گرفت. دروس فقط به زبان آلمانی برگزار می شود – بنابراین شما به مهارت های آلمانی در سطح B1 GER نیاز دارید. در طول دوره آموزشی در اروپا (آلمان)، شما توسط یک شرکت آلمانی با قرارداد آلمانی استخدام خواهید شد که حقوق و تعهداتی مشابه با اتباع آلمانی دارد.

آیا آموزش حرفه ای ضمانت شغلی دارد؟

با آموزش حرفه ای در آلمان، متقاضیان خارجی مدرک آلمانی به عنوان کارگر ماهر دریافت می کنند. برای افراد دارنده این مدرک همیشه تقاضای کار وجود خواهد داشت. اگرچه هیچ تضمینی برای کار پس از آموزش حرفه‌ای وجود ندارد: احتمال اینکه بتوانید بدون محدودیت زمانی در شرکت آموزش حرفه‌ای خود به کار ادامه دهید بسیار زیاد است. این همچنین به خارجی ها چشم اندازی برای زندگی قانونی در آلمان ارائه می دهد.

بهتر است برای یافتن شغل از بهترین سایت های کاریابی آلمان استفاده کنید.

در طول دوره آموزش حرفه ای در اروپا (آلمان) چقدر درآمد دارم؟

دستمزد ناخالص معمولی بین 800 تا 1200 یورو در ماه به صورت ناخالص (885 تا 1350 ایالات متحده) است که باز هم بستگی به عوامل متعددی دارد.

آیا می توانم بدون اینکه آلمانی صحبت کنم آموزش حرفه ای را در آلمان شروع کنم؟

خیر. قبل از شروع به سطح B1 آلمانی نیاز دارید.

آیا قبل از شروع کارآموزی به تجربه حرفه ای نیاز دارم؟

خیر، سیستم آموزش حرفه ای در آلمان هنگام شروع آموزش نیازی به تجربه ندارد. در طول آموزش گام به گام هر آنچه را که نیاز دارید یاد خواهید گرفت.

سخن آخر!

لانرآوسبیلدونگ، با مشاوران تخصصی و برتر همواره در حال کمک کردن به متقضیان ویزای آوسبیلدونگ آلمان است. شما می توانید در سریع ترین زمان ممکن، به آلمان مهاجرت کنید، فقط کافی است مانند صدها نفر دیگری که ما را انتخاب کردند، ما را به عنوان همسفر خود انتخاب کنید.

با ویزا لانر زیر یک سال بیا آلمان!

با لانرآوسبیلدونگ زیر یکسال بیا آلمان...

فهرست مطالب

با لانرآوسبیلدونگ زیر یکسال بیا آلمان...

درخواست مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *