آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما

ما را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید:

آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما

این مقاله را جهت معرفی دوره آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما برای شما آماده کرده ایم. پس با لانر آوسبیلدونگ همراه باشید تا اطلاعات کاملی از جمله موارد آموزشی، حقوق افراد در این دوره و همچنین بعد از دوره و دوره های آموزشی پیشرفته ی موجود در آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما را برای شما شرح دهیم.

آن لحظه ای که یک هواپیما با وزن چندین تن ناگهان از زمین بلند می شود، آیا برای شما هیجان انگیز نیست؟ آیا در مورد فناوری و مکانیکی که پرواز را ممکن می کند هیجان زده اید؟

با آموزش مکانیک هواپیما، نحوه ساخت، سرویس و نگهداری هواپیماها، هلیکوپترها و فضاپیماها را خواهید آموخت. این دوره کارآموزی با سه تخصص خود “تکنولوژی ساخت”، “تکنولوژی تعمیر و نگهداری” و “فناوری موتور” فرصت های زیادی را برای دستیابی به مشاغل پردرآمد و هیجان انگیز به شما ارائه می دهد.

آموزش به عنوان مکانیک هواپیما به چه صورتی می باشد؟

دوره آموزش مکانیک هواپیما سه سال و نیم طول می کشد و به صورت دومنظوره ، یعنی هم در یک آموزشگاه حرفه ای و هم در یک شرکت انجام می شود. پس از یک آزمون میانی، که باید قبل از پایان سال دوم آموزش انجام شود، در یکی از سه زمینه: فناوری تولید، فناوری تعمیر و نگهداری یا فناوری موتور تخصص خواهید گرفت.

در زمینه فناوری تعمیر و نگهداری، شما یک همه کاره واقعی هستید که در درجه اول در آزمایش و ایمن سازی موشک ها و اجزای آنها کار می کنید. این بدان معناست که شما کارهای تعمیر و نگهداری و بررسی هواپیماهای غیرنظامی و نظامی را انجام می دهید. اگر عیبی پیدا کرد، تعمیر را شروع می کنید.

شما یاد خواهید گرفت که چگونه قطعات با استفاده از ابزارهای فنی مانند تجهیزات جوشکاری، ربات های پرچین یا ماشین های پردازش با فناوری CNC حذف و نصب می شوند.

شما آموزش های خود را به عنوان مکانیک هواپیما عمدتاً در کارگاه های آموزشی Bundeswehr تکمیل خواهید کرد.  همچنین با کارهای روزمره در بخش های مختلف نظامی آشنا خواهید شد. در کارگاه های آموزشی بوندسوهر، شما در هواپیماهای آموزشی ویژه تمرین می کنید. با این حال، حتی به عنوان یک کارآموز، در طول بخش های آموزشی عملیاتی، روی هواپیماهای نظامی مانند Eurofighter کار خواهید کرد.

نیازمندی‌ها و شرایط ورود به دوره

برای ورود به دوره اوسبیلدونگ مکانیک هواپیما، داشتن مدرک دیپلم یا مدرک معادل کافی است. البته، داشتن مهارت‌های ریاضی و فیزیک و علاقه به تکنولوژی و هوافضا می‌تواند به موفقیت در این دوره کمک کند. همچنین، آشنایی با زبان انگلیسی از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که بسیاری از مدارک فنی و دستورالعمل‌ها به این زبان نوشته شده‌اند.

یک مکانیک هواپیما در هنرستان چه مواردی را می آموزد؟

در مدرسه حرفه ای، مبانی نظری، از جمله مهندسی برق، آیرودینامیک و مهندسی مواد به شما آموزش داده می شود. شما همچنین انگلیسی تخصصی را یاد خواهید گرفت، زیرا بسیاری از دستورالعمل ها و توضیحات کاربردی به این زبان نوشته شده است.

ضمناً برای دوره کارآموزی نیازی به داشتن گواهی پایان تحصیلی مشخصی نیست. اکثر مربیان متقاضیانی را با گواهی پایان دوره متوسطه و همچنین با گواهی پایان تحصیلات متوسطه و Abitur استخدام می کنند. با این حال، مهم است که شما درک فنی بسیار خوبی داشته باشید، یعنی بتوانید به سرعت روابط ریاضی، فیزیکی و فنی را درک کنید. علاوه بر این، شما باید به مهارت های فنی مسلط  باشید.

آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما

حقوق و درآمد آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما

یکی از مزایای بزرگ اوسبیلدونگ مکانیک هواپیما در آلمان، دریافت حقوق حین آموزش است. دانشجویان از همان ابتدای دوره دستمزدی دریافت می‌کنند که با گذشت زمان و کسب مهارت‌های بیشتر، افزایش می‌یابد. به طور معمول، دانشجویان در سال اول بین 900 تا 1050 یورو و در سال سوم تا حدود 1300 یورو دستمزد دریافت می‌کنند

به عنوان یک مکانیک هواپیما آموزش دیده، رویای پرواز را برای دیگران محقق می کنید. اما رویاهای خودتان چطور؟ ما می‌توانیم فوراً همه نگرانی‌های شما را برطرف کنیم. زیرا آموزش مکانیک هواپیما نه تنها بسیار هیجان‌انگیز است، بلکه پرداخت حقوق سخاوتمندانه‌ای نیز دارد.

اما آیا حقوق شما بلافاصله پس از کاراموزی مانند هواپیما از باند خارج می شود؟ ما به شما خواهیم گفت! فقط با ما همراه باشید تا بفعمید که در طول دوره و بعد از آموزش به عنوان مکانیک هواپیما چه درآمدی کسب می کنید.

یک مکانیک هواپیما در طول آموزش چه درآمدی دارد؟

کمک هزینه آموزشی بدون اینکه خودتان نگران آن باشید، هر سال مقداری افزایش می یابد. شما با حقوق مکانیک هواپیما بین 970 تا 1050 یورو به طور ناخالص شروع می کنید. تا پایان دوره کارآموزی، حقوق شما بین 50 تا 100 یورو در سال افزایش می یابد، به طوری که می توانید انتظار داشته باشید که در سال آخر کارآموزی خود تا 1260 یورو درآمد داشته باشید.

البته، اعداد ممکن است در همه جا کمی متفاوت باشد. به عنوان مثال، برخی از شرکت ها به اتحادیه ای وابسته هستند که دستمزد کارمندان را تعیین می کند. اگر شرکت آموزشی شما طبق یک قرارداد جمعی پرداخت می کند، ایالت فدرالی که شرکت در آن مستقر است نیز در حقوق و دستمزد نقش دارد.

به عنوان یک مکانیک هواپیمای در آینده، طبق قرارداد جمعی برای کارآموزان در بخش دولتی، در بوندسوهر حقوق دریافت خواهید کرد. در سال اول آموزش حدود 1020 یورو در ماه، در سال دوم 1070 یورو، در سال سوم 1115 یورو و در سال چهارم حدود 1180 یورو ناخالص در ماه دریافت خواهید کرد.

علاوه بر این، می توانید منتظر پرداخت ویژه سالانه 90 درصد از حقوق ماهانه خود باشید. علاوه بر 50 یورو یارانه برای مطالب آموزشی، پس از گذراندن موفقیت آمیز امتحان نهایی، در پایان دوره آموزشی، 400 یورو پاداش دریافت خواهید کرد.

حقوق افراد پس از اتمام دوره آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما

پس از آموزش به عنوان مکانیک هواپیما، درآمد شما با اولین شغل شما افزایش می یابد. از این گذشته، شما اکنون یک مکانیک کاملاً واجد شرایط هستید و حقوق شما باید منعکس کننده آن باشد.

به عنوان یک مکانیک هواپیما آموزش دیده، حقوق اولیه ای بین 2000 تا 2500 یورو در ماه دریافت خواهید کرد. حقوق شما در طول سال ها افزایش می یابد، تعرفه برای مکانیک های هواپیما که قبلاً تجربه حرفه ای دارند، حقوقی بین 2500 تا 2850 یورو در نظر گرفته است.

همچنین آموزش بیشتر، تضمینی برای افزایش حقوق در آینده است. بسته به صلاحیت اضافی، مانند آموزش EASA PART 66 یا آموزش برای تبدیل شدن به یک استادکار یا تکنسین، حقوق ناخالص برای مکانیک هواپیما بین 3000 تا 4200 یورو امکان پذیر است.

آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما

چه دوره های آموزشی پیشرفته ای برای شما در آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما وجود دارد؟

  • آموزش مکانیک هواپیما:

در آموزش تبدیل شدن به مکانیک هواپیما، شما یا در فناوری ساخت، فناوری تعمیر و نگهداری یا فناوری موتور تخصص خواهید داشت. این شما را برای کارهای فنی در صنعت هوانوردی به خوبی آماده می کند. اما از آنجایی که علم دائماً در حال پیشرفت است، شما نیز باید بیشتر پیشرفت کنید. بنابراین آموزش بیشتر تقریباً اجتناب ناپذیر است.

  • مطالعات / مطالعات حرفه ای:

یکی از راه های ادامه تحصیل، تحصیل در رشته مهندسی است. اگر دیپلم دبیرستان ندارید، این یک معیار خروج از این رشته برای شما نیست. شما می توانید دیپلم حرفه ای خود را در حالی که هنوز در حال تحصیل هستید انجام دهید و بنابراین مجوز دسترسی کامل را داشته باشید. و همچنین می توانید در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شوید. دوره هایی که به ویژه مناسب هستند ساخت هواپیما یا الکترونیک هوافضا هستند. پیشنهادات زیادی در دانشگاه های آلمان وجود دارد، بسیاری از آنها حتی پاره وقت هستند، بنابراین لازم نیست فوراً کار خود را به حالت تعلیق در آورید.

  • مهندس هوانوردی:

آموزش های تکمیلی به عنوان تکنسین در زمینه های متعددی ارائه می شود و با امتحان کامل می شود. رشته مهندسی هوانوردی به ویژه برای شما مناسب است. شما یاد خواهید گرفت که چگونه سیستم های فنی را محاسبه کنید، مکانیک پرواز را تجزیه و تحلیل کنید. و همچنین دانش مهم تجاری، انگلیسی فنی و ارتباطات را به دست آورید. بسته به اینکه چقدر زمان برای حضور در رویدادهای آموزشی یا یادگیری مستقل دارید، قبل از شرکت در امتحان نهایی به دو تا چهار سال زمان برای آمادگی نیاز دارید. به عنوان یک مهندس هوانوردی، شما در برنامه ریزی و ساخت هواپیما شرکت خواهید داشت و از جمله وظایفی در زمینه نظارت فنی و تعمیر خواهید داشت.

  • فناوری تولید:

دانشجویان در این شاخه از اوسبیلدونگ، بیشتر با مراحل مونتاژ هواپیما و اجزای آن سر و کار دارند. از ساخت بدنه هواپیما تا نصب سیستم‌های داخلی، تمامی فرآیندهای تولید در این تخصص آموزش داده می‌شود.

  • فناوری موتور:

در این تخصص، تمرکز اصلی بر روی تعمیر و نگهداری موتورهای هواپیما است. موتورهای هواپیما به دلیل پیچیدگی و حساسیت بالا، نیاز به تخصص ویژه‌ای دارند و دانشجویان با یادگیری اصول اساسی و پیشرفته مرتبط با موتورهای جت و سیستم‌های پیشرانه‌ای، به مهارت‌های لازم برای این کار دست می‌یابند.

  • ساخت و ساز هواپیما سرکارگر صنعتی/مهندسی هوانوردی:

سرکارگران صنعتی در ساخت و ساز هواپیما/مهندسی هوانوردی نیز سمت های مدیریتی را بر عهده می گیرند و بر فرآیندهای تولید و مونتاژ نظارت می کنند. آنها همچنین نشان دهنده رابط بین مکانیک ها، تکنسین ها و اقتصاددانان تجاری هستند. این دوره آموزشی بین هفت ماه تا دو سال و نیم طول می کشد. شما می توانید در کلاس های تمام وقت، کلاس های پاره وقت یا آموزش از راه دور شرکت کنید. کارشناسی ارشد نیز با آزمون تکمیل می شود. شرط لازم برای شرکت داشتن مدرک تحصیلی و تجربه حرفه ای حداقل سه سال می باشد.

  • آزمایش کننده:

مشابه یک تکنسین تعمیر و نگهداری، اما کمتر در تعمیر و نگهداری و بیشتر در بازرسی شرکت می کند. مکانیک هواپیما از این آموزش برای بررسی عناصر تازه نصب شده از نظر ایمنی، کیفیت و عملکرد یا بررسی کل هواپیما در زیر ذره بین استفاده می کند. این آموزش بیشتر توسط ارائه دهندگان خصوصی مختلف انجام می شود. بنابراین طول مدت زمان آموزش می تواند متفاوت باشد.

  • مجوزها / تخصص ها:

مانند یک متخصص فناوری اطلاعات، یک مکانیک هواپیما می تواند مجوزهای مختلفی را کسب کند یا آموزش های تخصصی را انجام دهد تا بتواند فرآیندهای تعمیر، قطعات یا فرآیندهای تولید خاص را انجام دهد. امکان تغییر موضوع از آموزش نیز وجود دارد. شناخته شده ترین و مهمترین مجوزها آموزش ماژول EASA PART 66 و مجوزهای CAT A، B1 و C هستند.

سوالات متداول

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما چیست؟

مدرک دیپلم

3 سال و نیم

کار شیفتی

سوالات متداول

هیچ داده‌ای یافت نشد
با لانرآوسبیلدونگ زیر یکسال بیا آلمان...
فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *