لانرهلدینگ برترین موسسه مهاجرتی به کشور آلمان

افتتاح حساب بانکی در آلمان

ما را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید:

افتتاح حساب بانکی در آلمان

افتتاح حساب بانکی در آلمان یکی از مهم‌ترین مواردی است که کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند، باید مد نظر داشته باشند. چون همیشه برای انتقال وجه، پرداخت قبوض، اجاره، خدمات بانکی … به یک حساب بانکی نیاز است.

انواع حساب‌های بانکی در آلمان

در آلمان بانک‌های مختلف با خدمات متفاوت وجود دارند که افراد می‌توانند در آن‌ها حساب‌ باز کنند.

حساب پس انداز (Sparkonto)

حساب پس‌انداز می‌تواند به دو نوع باشد؛ نوع اول Tagesgeldkonto نام دارد که به معنی حساب پس انداز با دسترسی سریع است و دومین نوع Festgeldkonto می‌باشد که همان سپرده ثابت است. هم افراد مقیم آلمان و هم افرادی که مقیم آلمان نیستند می‌توانند حساب‌های پس انداز باز کنند.

حساب جاری (Girokonto)

حساب جاری، حساب استاندارد در کشور آلمان است. حقوق افراد به این حساب واریز می‌شود و پرداخت قبوض از طریق همین حساب جاری انجام می‌شود. بانک‌های آلمانی بسیاری هم حساب‌های جاری عمومی و هم خصوصی ارائه می‌دهند که دانشجویان نیز می‌توانند از این خدمات بهره ببرند. درواقع داشتن یک حساب جاری برای دانشجویان بین‌المللی الزامی است.

بیشتر بخوانید: اقتصاد آلمان

حساب برای افرادی که مقیم آلمان نیستند

 حساب‌های جاری استاندارد فقط به افراد مقیم آلمان ارائه می‌شوند. شما برای باز کردن یک حساب در کشور آلمان باید محل زندگی ثابت داشته باشید. اما بانک‌های آنلاین بسیاری هستند که امکان باز کردن حساب را به افراد غیر مقیم آلمان می‌دهند.

حساب‌های موبایلی و دیجیتالی

امروزه بانک‌های بزرگ آلمان، بانکداری اینترنتی و امکان باز کردن حساب‌های بانکی در موبایل را ارائه می‌دهند که تماما از طریق برنامه‌های بانکی موبایلی در دسترس هستند. حتی بسیاری از بانک‌ها در آلمان فقط به صورت آنلاین خدمات ارائه می‌دهند.

حساب‌های خارج از کشور

مهاجرانی که در آلمان زندگی می کنند ممکن است افتتاح یک حساب بانکی بین المللی را بهترین راه برای مدیریت امور مالی خود ببینند. این مسئله به ویژه برای افرادی که در خارج از کشور کار می‌کنند، زمان زیادی را در بیش از یک کشور سپری می‌کنند، یا مکررا بین کشورهای مختلف پول انتقال می‌دهند مفید است. دویچه بانک (Deutsche Bank) و کامرزبانک (Commerzbank) هر دو دارای شعبات بین المللی هستند که بانکداری خارج از کشور ارائه می‌دهند.

نکات قابل توجه

انواع بانک در آلمان

اگر به دنبال باز کردن یک حساب بانکی در آلمان برای خود هستید، گزینه‌های بسیاری پیش روی شماست. قبل از هرچیز، باید تصمیم بگیرید در چه نوع بانکی می‌خواهید حساب باز کنید. انواع بانک در آلمان شامل بانک خصوصی آلمانی، بانک پس انداز عمومی، بانک‌های بین المللی و بانک‌های آنلاین می‌شوند.

انواع بانک در آلمان

چگونه در آلمان حساب بانکی باز کنم؟

برای افتتاح حساب بانکی در آلمان باید مراحل مشخصی را طی کنید و مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشید:

  • پاسپورت / ویزای اقامت آلمان به همراه مدارک احراز هویت شما که دارای عکس باشند
  • مدرک اثبات آدرس ثابت شما
  • مدارک درآمد / اشتغال (این مورد بستگی به حسابی که می‌خواهید باز کنید دارد)
  • اثبات دانشجو بودن شما و ارائه مدارک تحصیلی (در صورتی که می‌خواهید حساب دانشجویی باز کنید)
  • رتبه اعتباری SCHUFA (ممکن است در برخی از بانک ها مورد نیاز باشد)

علاوه بر موارد ذکر شده، در نظر داشته باشید که شما یا باید به صورت آنلاین، یا حضوری به دفتر پست محلی  احراز هویت کنید. پروسه باز کرد حساب معمولا 2 تا 3 روز کاری طول می‌کشد.

تاییدیه SCHUFA

هلدینگ شوفا (SCHUFA Holding AG) یک آژانس اعتبارسنجی در آلمان است که صورت‌حساب‌ها و جرایم مالی شما را ردیابی می‌کند. درواقع این شرکت به افراد مقیم آلمان امتیاز می‌دهد. هرچه امتیاز SCHUFA برای یک شخص در آلمان بیشتر باشد، راحت‌تر می‌تواند وام بگیرد یا مسکن پیدا کند.
هر شخص به محض افتتاح حساب بانکی در آلمان در سیستم شوفا ثبت می‌شود و در ابتدا امتیاز کامل SCHUFA یعنی 100 را دارد؛ اما به مرور زمان، با پرداخت نکردن صورت‌حساب‌ها، اقساط و … از این امتیاز کم می‌شود.

سوالات متداول شما

آیا افراد خارجی می‌تونن در آلمان حساب بانکی داشته باشن؟

بله؛ افرادی که مقیم آلمان نیستن هم می‌تونن در آلمان حساب بانکی داشته باشن؛ اما باید اجازه کار کردن در آلمان داشته باشند.

صدور گزارش SCHUFA برای افراد خارجی تنها در صورتی امکان پذیره که شخص برای مدتی در آلمان زندگی کرده باشه و حساب بانکی در آلمان داشته باشه.

خدمات کارت اعتباری، افتتاح انواع حساب، بانکداری آنلاین، وام، بیمه، سرمایه‌گذاری، پس انداز و خدمات به مهاجرین از خدمات بانک‌های آلمانی هستند.

با لانرآوسبیلدونگ زیر یکسال بیا آلمان...

فهرست مطالب

با لانرآوسبیلدونگ زیر یکسال بیا آلمان...

درخواست مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *