دوال اشتادیوم در آلمان

ما را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید:

دوال اشتادیوم در آلمان

دوال اشتادیوم یا اوسبیلدونگ دوگانه یک دوره تحصیلی دوگانه است که فرصت شرکت در دانشگاه و کسب تجربه عملی را به طور همزمان به افراد می‌دهد. در صورتی که شما هم از آن دسته اشخاصی هستید که به تازگی از مدرسه فارغ التحصیل شده و نمی‌دانید باید ادامه تحصیل دهید یا نه، این دوره مخصوص شماست. در نظر داشته باشید که خدمات لانرهلدینگ شامل دوره‌های دوال اشتادیوم نمی‌شود. ولی ما به منظور ارائه اطلاعات موثق برای شما مخاطبان گرامی به بررسی بیشتر این دوره‌ها، تفاوت آن‌ها با آوسبیلدونگ، شرایط پذیرش و هزینه‌های آن‌ها پرداخته‌ایم.

Duales studium چیست

دوره‌های دوال اشتادیوم این امکان را به شما می‌دهد که هم کار کنید و هم در دانشگاه به تحصیل بپردازید. ویژگی منحصر به فرد این دوره‌ها این است که در انتها به شما هم مدرک دانشگاهی و هم مدرک معتبر کارآموزی تعلق می‌گیرد. همچنین، حین شرکت در دوره‌های دوال اشتادیوم حقوق نیز دریافت می‌کنید. در حال حاضر بیش از 1500 رشته در دوال اشتادیوم ارائه می‌شود. البته بسیاری از این رشته‌ها ممکن است عناوین متفاوت با محتواهای درسی مشابه داشته باشند. به عکس، رشته‌هایی با محتواهای کاملا متفاوت و عناوین مشابه هم وجود دارند. همین مسئله باعث می‌شود افراد بسیار با شرایط متفاوت بتوانند شانس خود را برای اخذ پذیرش در این دوره‌ها امتحان کنند.

البته در نظر داشته باشید که اخذ پذیرش دوال  اشتادیوم نیازمند شرایط به خصوصی نیز هست. به عنوان مثال، ممکن است هر دانشگاه برای پذیرش کارآموزان شرایط متفاوتی داشته باشد. پس اگر قصد دارید وارد این دوره‌ها شوید، اطلاعات دقیق را از طریق همان دانشگاه و دوره در سایت رسمی بیابید.

مدرک نهایی دوال اشتادیوم

تفاوت دوال اشتودیوم و اوسبیلدونگ

هدف از دوال اشتادیوم ترکیب تجربه عملی و آموزش تئوریست تا بتواند به کارآموزان این فرصت را بدهد که حین تحصیل در دانشگاه، تجربه نزدیک به بازار کار را هم کسب کنند. همانطور که می‌دانید دوره‌های آوسبیلدونگ کورس‌های آموزشی رایگان هستند که جهت ترکیب کار و یادگیری برنامه‌ریزی شده‌اند. تفاوت دوال اشتادیوم با آوسبیلدونگ این است که کارآموزان دوال اشتادیوم بر خلاف بچه‌های آوسبیلدونگ برای درس‌های تئوری خود در مدارس فنی حرفه‌ای شرکت نمی‌کنند؛ بلکه در دانشگاه یا آکادمی تحصیل می‌کنند. همچنین، در انتها مدرک دانشگاهی هم اخذ می‌کنند.

برای اطلاع از پردرآمدترین رشته های اوسبیلدونگ وارد لینک زیر شوید.

انواع دوال اشتادیوم در آلمان

انواع دوال اشتادیوم در آلمان

به صورت کلی 4 نوع دوره دوال اشتادیوم وجود دارد که افراد می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند. هر نوع ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد که افراد با توجه به شرایط خود می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.

  • دوال اشتادیوم یکپارچه
  • دوال اشتادیوم یکپارچه تمرین
  • دوال اشتادیوم ادغام شده با شغل
  • دوال اشتادیوم پاره وقت

اگر برای شما سوال پیش آمده که کدام دوره مناسب شماست، بهتر است ابتدا شرایط خود را در نظر بگیرید. دو نوع اول مخصوص افرادیست که مدرسه را ترک کرده یا تجربه کاری کمی دارند. در مقابل، دو نوع دوال اشتادیوم بعدی مناسب افرادیست که با تجربه حرفه‌ای داشته و قصد دارند تحصیلات خود را ادامه دهند. از بین این چهار نوع دوال اشتادیوم، نوع تلفیقی آن شناخته‌شده‌ترین است.

دوال اشتادیوم آموزش محور

با شرکت در دوال اشتادیوم آموزش محور این فرصت را خواهید داشت که در کنار تحصیل خود، در یکی از شرکت های شریک با دانشگاه هم دوره‌های آموزشی سپری کنید. بزرگترین مزیت دوال اشتادیوم آموزش محور این است که شما با گذراندن یک دوره هم مدرک دانشگاهی آکادمیک و هم مدرک حرفه ای دریافت می‌کنید. اما فراموش نکنید که حجم کارتان به نسبت بالاست. چون علاوه بر کار در شرکت و حضور در سخنرانی‌های دانشگاه و … باید در مدرسه فنی حرفه‌ای نیز دوره بگذرانید. دوره آموزشی دوال اشتادیوم آموزش محور به ویژه برای افرادی مناسب است که تجربه کاری زیادی نداشته و قصد دارند دو مدرک معتبر دریافت کنند.

دوال اشتادیوم تمرین محور

در این مدل دوال اشتادیوم علاوه بر زمانی که در دانشگاه می‌گذرانید، در یک کمپانی مرتبط نیز تجربه کاری کسب خواهید کرد؛ اما هیچ دوره آموزش اضافی نخواهید گذراند. به عنوان یک قاعده، شما باید شرکتی را انتخاب کنید که به شما فرصت کسب تجربه عملی بدهد. (بر خلاف دوره تمرین محور، احتیاجی نیست که حتما این شرکت شریک دانشگاه باشد) از مزایای شرکت در این مدل دوال اشتادیوم این است که شما منحصراً با یک شرکت همکاری نداشته و می‌توانید دوره‌های کارآموزی آینده خود را در شرکت‌های مختلف بگذرانید. به همین علت این فرصت را خواهید داشت که در زمینه‌های مختلف کار کنید و همچنین شبکه‌ای از مخاطبین و ارتباطات مفید در طول دوره خود تشکیل دهید.

دوال اشتادیوم کار محور

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که سابقه کار داشته و شاغل هستند اما تصمیم به ادامه تحصیل دارند، دوره‌های اشتادیوم کار محور مناسب شماست. کارآموزان در این دوره آموزشی بیشتر تایم خود را صرف کار در کمپانی (بیشتر محل کار قبلی خود) می‌کنند. اما به این علت که باید زمانی را در دانشگاه هم بگذرانند، بهتر است مذاکره‌ای در خصوص کاهش ساعات کاری خود با شرکت داشته باشند. به عبارت دیگر، از پیش‌نیازهای شرکت در دوال اشتادیوم کار محور حمایت کارفرمای شماست. در نظر داشته باشید که ممکن است حقوق شما در این تایم کاهش یابد.

دوال اشتادیوم پاره وقت

دوال اشتادیوم پاره وقت (معروف به دوال اشتادیوم ترکیبی) تشابه بسیاری به دوال اشتادیوم کار محور دارد؛ با این تفاوت که دیگر نیاز نیست ساعات کاری خود را کاهش دهید. به عبارت دیگر، شما ساعات کاری خود را به صورت فول تایم می‌گذرانید. اما پس از کار به صورت حضوری یا غیرحضوری در دوره آموزشی شرکت می‌کنید. همچنین، دوباره به حمایت کارفرمای خود احتیاج پیدا می‌کنید. چون ممکن است گاها برای شرکت در آزمون‌ها نیاز به مرخصی داشته باشید. معمولا افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند تایم آزاد بسیار کمی دارند.

دوال اشتادیوم پاره وقت

رشته های اوسبیلدونگ دوگانه

دوره‌های دوال اشتادیوم بسیار متنوع هستند. رشته‌هایی مثل تجارت، پرستاری، طراحی، علوم کامپیوتر، ورزش، بازاریابی و دوره‌های بیشتری که هر ساله اضافه می‌شوند.

  • دوال اشتادیوم پرستاری
  • دوال اشتادیوم مدیریت کسب و کار
  • دوال اشتادیوم مهندسی مکانیک

شرایط مورد نیاز برای شرکت در دوال اشتادیوم

شما برای اخذ پذیرش دوال اشتادیوم قطعا باید شرایط خاصی داشته و مدارک مورد نیازتان را جمع‌آوری کنید. از آنجایی که بخش قابل توجهی از دوره‌های دوال اشتادیوم در دانشگاه برگزار می‌شوند، شرایط تعیین شده توسط دانشگاه برای هر رشته دوال اشتادیوم نیز مهم است. توجه داشته باشید که دوره‌های دوال اشتادیوم اکثرا توسط دانشگاه‌های علمی کاربردی برگزار می‌شوند. شما برای اخذ پذیرش دوال اشتادیوم به مدارک زیر احتیاج دارید:

  • مدرک ورودی دانشگاه؛ مثل دیپلم (معادل Abitur)
  • شرکت در آزمون ورودی (بسته به هر رشته)
  • مدرک زبان آلمانی
  • شناسنامه
  • CV
  • مدارک مرتبط با رشته‌ای که برگزیده‌اید
اپلای برای دوال اشتادیوم

نحوه اقدام برای شرکت در دوال اشتادیوم

اگر تصمیم خود را برای شرکت در این دوره‌ها گرفته‌اید، زمان آن رسیده که نحوه اپلای را یاد بگیرید. به صورت کلی شما برای شرکت در دوال اشتادیوم می‌توانید از دو روش اقدام کنید؛ یا اینکه از طریق کمپانی مد نظر اقدام کنید، یا برای دانشگاه اپلای کنید.

  1. می‌توانید مستقیما برای شرکت مد نظر خود اپلای کنید.

معمولا متقاضیان برای شرکت در دوره‌های دوال اشتادیوم این راه را ترجیح می‌دهند. چون معمولا کمپانی‌ها با دانشگاه‌ها همکاری داشته و به متقاضیان در جهت یافتن دانشگاه مد نظرشان کمک می‌کنند. اگر کمپانی مد نظر خود را پیدا کردید، مدارک خود را جمع کرده و برای آن‌ها ارسال کنید. در صورتی که رزومه و مدارک شما مورد قبول کمپانی مزبور واقع شود، شما را دعوت به یک مصاحبه می‌کنند.

  1. می‌توانید برای دانشگاه اپلای کنید.

برای اقدام از این روش، ابتدا رشته مد نظر خود را در دانشگاه بیابید. همانطور که قبل‌تر گفتیم، معمولا دانشگاه‌های علوم کاربردی دوره‌های دوال ارائه می‌دهند. پس از اپلای برای دانشگاه و اخذ پذیرش می‌توانید جهت پیدا کردن شرکت مد نظر خود اقدام کنید. اینکه چگونه برای دانشگاه اپلای کنید کاملا به دانشگاه شما بستگی دارد. معمولا می‌توانید از طریق پرتال‌های انلاین اپلای کنید.

سوالات متداول

هیچ داده‌ای یافت نشد
با لانرآوسبیلدونگ زیر یکسال بیا آلمان...
فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *