لانرهلدینگ برترین موسسه مهاجرتی به کشور آلمان

آب و هوای آلمان

ما را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید:

آب و هوای آلمان - لانر آوسبیلدونگ

آب و هوا در آلمان برای کسانی که قصد سفر یا مهاجرت به آلمان را دارند،  از موضوعات قابل توجه است. آب و هوای آلمان در طول سال به علت موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد، متنوع اما ناپایدار است. به عنوان مثال، هنگام صحبت از آب و هوای آلمان هامبورگ با هوای مرطوب و اقیانوسی در کنار فرایبورگ معتدل و گرم در ذهن تداعی می‌شوند. در ادامه، وضعیت آب و هوای آلمان برای مهاجرت را در برخی شهرهای مهم و فصل های مختلف بررسی خواهیم کرد. پس با لانر آوسبیلدونگ  همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی آلمان

موقعیت جغرافیایی آلمان اولین موضوعی است که به آن می‌پردازیم. لحظه ای به طبیعت فکر کنید. چه تصویری در ذهن شما ایجاد می‌شود؟ از دشت و ساحل و جنگل گرفته تا دریا و کوهستان، همه و همه در طبیعت زیبا و منحصر به فرد آلمان به چشم می‌آیند.
آلمان کشوری در اروپای غربی است با طبیعتی مثال زدنی. در مناطق مرکزی و جنوبی، رودهای راین، دانوب و ماین از تپه‌ها و کوه‌های سبز و جنگلی عبور می‌کنند و در شمال، دشت‌ها تا دریای شمال کشیده شده‌اند. همین تنوع مناطق جغرافیایی، آب و هوای آلمان را ناپایدار و متغیر کرده‌است.

بهار آلمان

بهار آلمان غیرقابل اعتماد ترین فصل سال است. اما بالاخره مردم را از روزهای بی‌روح زمستان نجات می‌دهد و به کشور گرمی می‌بخشد. در این فصل شما از هوای آفتابی تا خنک و بارانی را به چشم خواهید دید. به ویژه در ماه آوریل. اوایل این ماه بادهای شمال غربی می‌توانند دوره‌های سردی را در این فصل ایجاد کنند. به همین علت امکان بارش برف و شبنم‌های شب هنگام هم وجود دارد؛ به ویژه در شهرهای مونیخ و بایرن.
آلمانی‌ها یک ضرب‌المثل معروف دارند که می‌گوید: April, April, er macht, was er will. آوریل! وای از این آوریل! هرکار دلش بخواهد می‌کند!
در بهار مونیخ، گل‌های لاله، سنبل و نرگس‌های زرد میزبان شما خواهند بود و فستیوال‌های برلین شما را شگفت‌زده خواهند کرد.

آب و هوای آلمان در تابستان

ما از ماه جون تا آگوست فرصت لذت بردن از روزهای دلپسند تابستانی را در آلمان خواهیم داشت. تابستان این کشور در مناطق جنوبی آفتابی و دلپذیر است؛ اما بعضی روزها نیز ممکن است با بارش باران غافلگیر شوید. به طور کلی تابستان این کشور چندان گرم نیست و دمایی بین 10 تا 24 درجه دارد.
از طرف دیگر در کنار این هوای دوست‌داشتنی، فستیوال‌های جذاب تابستانه‌ی آلمان این فصل را تبدیل به فصلی مطلوب کرده‌است. اگر می‌خواهید از این هوای تابستانه و دلچسب بی‌نصیب نمانید، بازدید از شهرهای فرانکفورت، کارلسروحه و ماینتس را از دست ندهید.

پاییز آلمان

نوبتی هم باشد، نوبت به پاییز می‌رسد. فصلی پر از رنگ و زیبایی. سپتامبر، اکتبر و نوامبر ماه‌های پاییزی و جذاب این کشور هستند. در ماه سپتامبر و اوایل اکتبر، هوا خوب و دلچسب است؛ اما هرچه جلوتر برویم هوا سرد و مه‌آلود میشود. تا جایی که در ماه نوامبر شما به ندرت خورشید را در آسمان می‌بینید. در این فصل، پیاده روی در خیابان‌های برلین را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

زمستان های آلمان

معرفی زمستان‌های آلمان را با دمای زیر صفر آن شروع می‌کنیم. زمستان از دسامبر تا فوریه مهمان آلمان است و با برف و باران و یخبندان از شما استقبال می‌کند. پس قطعا به کلاه، دستکش و یک پالتوی گرم احتیاج پیدا می‌کنید. مخصوصا در نواحی کوهستانی و شهرهایی چون بایرن.
به علت بادهای سردی که از سیبری به این کشور می‌آیند، دمای مناطق بسیاری از این کشور به -15 تا -20 درجه هم می‌تواند برسد. اما هرچه بیشتر به انتهای زمستان نزدیک شویم، هوا بیشتر بارانی می‌شود. تورهای اسکی، سورتمه‌سواری، یخ نوردی و اسکی روی یخ از تفریحات پرطرفدار میان مردم آسمان در فصل زمستان است.

بهترین شهرهای آلمان از نظر آب و هوا

برخی معتقد هستند که بهترین شهر آلمان از نظر آب و هوا برلین که بزرگترین شهر و پایتخت کشور آلمان است خوش آب و هوا ترین شهراین کشور نیز هست. برلین در شمال شرقی آلمان قرار دارد و به طور معمول آب و هوای معتدلی دارد. در تابستان ها معمولا میانگین دمای 23 درجه سانتی گراد را دارد و در زمستان دما معمولا بالای 3 درجه است.

آب و هوای کلن

این شهر در نزدیکی راین قرار گرفته و جزو گرم ترین شهر های آلمان شناخته می شود. در بهار و پاییز، دمای هوا به 14 درجه سانتی گراد می رسد، به همین دلیل هم این ماه ها بهترین زمان برای سفر به کلن هستند.

آب و هوای فرانکفورت

فرانکفورت در فصل بهار یعنی بین ماه‌های مارس تا مه، آب‌وهوای ناپایداری را تجربه می کند. از یک طرف، جریان هوای سرد از سمت شمال غرب به فرانکفورت می‌آید؛ بنابراین در ماه مارس و بعضی مواقع تا اواسط آوریل، حتی ممکن است بارش برف را هم تجربه کنند. و باید انتظار تجربه هوای سرد را به خصوص در نیمه اول بهار در فرانکفورت، داشته باشید. این شهر نیز تابستان هایی گرم و زمستان هایی معتدل دارد.

لب کلام!

در این مقاله آب و هوای کشور آلمان را در فصول مختلف سال بررسی شد. از بهارهای غیر قابل پیشبینی گرفته تا زمستان‌های برفی این کشور را توصیف کردیم تا تصویری واقع بینانه به شما ارائه دهیم.
عموما آلمان در عین تنوع، آب و هوای معتدلی دارد. اگر آب و هوا برای شما معیاری کلیدی به حساب می‌آید، شهرهای برلین، فرانکفورت، کارلسروحه و ماینتس را در لیست گزینه‌های خود قرار دهید. مهاجرت یا سفر؛ هدف شما هرچه باشد، این مقاله به شما کمک می‌کند بهترین زمان سال و شهر مناسب خود را انتخاب کنید.

با لانرآوسبیلدونگ زیر یکسال بیا آلمان...

فهرست مطالب

با لانرآوسبیلدونگ زیر یکسال بیا آلمان...

درخواست مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *