لانرهلدینگ برترین موسسه مهاجرتی به کشور آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

ما را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید:

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری یکی از راه‌های پرطرفدار مهاجرت به حساب می‌آید. اقتصاد آلمان از برترین‌های جهان است که پس از جنگ جهانی دوم پیشرفتی روزافزون داشته‌است. تلاش این کشور برای بازسازی خود و توسعه‌ هر روزه، مثال‌ زدنی بوده‌ است. بازار آلمان که در مرکز اتحادیه اروپا قرار دارد، ثبات و امنیت اقتصادی و همچنین دسترسی نامحدود به 27 کشور عضو اتحادیه اروپا را ارائه می دهد. منتها، مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری شرایط به‌خصوصی را می‌طلبد. طبق ماده 21 قانون اقامت آلمان، سرمایه گذاران خارجی می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری و تحت شرایط خاصی مجوز اقامت سه ساله دریافت کنند.
پس به طور کلی شما با ترکیب تجارت و مهاجرت، می‌توانید با سرمایه‌گذاری در آلمان مسیر پیشرفت خود را کمی هموارتر کنید. اما چه نوع از سرمایه‌گذاری؟
ما در این مقاله، مرحله به مرحله دریافت اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری را شرح خواهیم داد. اما قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، بگذارید با مزایای سرمایه‌گذاری در آلمان شروع ‌کنیم.

 

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

ویزای سرمایه‌گذاری آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری به دلایل بسیاری محبوب است. اما پاسخ‌های ممکن به این سوال، یکی و دوتا نیستند. موارد متعددی می‌توانند دلیل محبوبیت این کشور باشند؛ ما به چند نمونه از مهم‌ترین آن‍ها اشاره می‌کنیم.

اقتصاد قوی

می‌دانید که اقتصاد آلمان از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا است. علاوه بر این، موقعیت مرکزی و نقش آن در اتحادیه‌ی اروپا از این کشور یک نیروگاه اقتصادی بی‌نظیر ساخته‌است. نظام اقتصادی آلمان مختلط است و کالاهای مصرفی و خدمات تجاری در بازار آزاد تولید میشود. پس شما با مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری خواه ناخواه بخشی از یک اقتصاد قدرتمند می‌شوید.

کیفیت زندگی

کیفیت زندگی در آلمان مثال زدنی است. سیستم تامین اجتماعی و فرصت‌های شغلی بی‌شمار در کنار امکانات آموزشی و بهداشتی از ویژگی‌های زندگی در این کشور هستند. در یک کلام، بر اساس شاخص توسعه‌ی انسانی، کیفیت زندگی آلمان در رتبه یازدهم جهان قرار دارد. شما با مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری می‌توانید یک زندگی باکیفیت با برای خود تضمین کنید. از طریق این مسیر می توانید اجازه اقامت دریافت کرده و پس از شش تا هشت سال شهروند آلمان شوید.

گرفتن ویزای همراه

یکی از نگرانی‌های مهاجران دوری از اعضای خانوده و غربت است که کمی مهاجرت را سخت می‌کند. برای حل این مشکل، «ویزای همراه» می‌تواند کمک‌کننده باشد. درواقع، ویزای همراه مجوزی برای ورود اعضای درجه یک خانواده‌ی شخص به کشور مقصد می‌باشد. به عبارتی، اگر در آلمان سرمایه گذاری ‌کنید، اعضای درجه یک خانواده شما نیز می‌توانند برای اقامت در این کشور درخواست دهند. همسر و فرزندان زیر سن قانونی تحت تکفل شما نیز می‌توانند اقامت بگیرند. اعضای خانواده شما می توانند در آلمان کار یا تحصیل کنند و پس از پنج سال واجد شرایط درخواست اقامت دائم هستند.
شما و اعضای خانواده‌تان با این روش شهروندان اتحادیه اروپا خواهید شد و حقوقی مانند حق رای، اجازه سفر، تحصیل، کار و اقامت در اتحادیه اروپا خواهید داشت.

برخی از گزینه های مختلف سرمایه گذاری در آلمان عبارتند از:

  • حساب های پس انداز
  • حساب های اوراق بهادار
  • سهام
  • ETF ها
  • اوراق قرضه
  • دارایی های دیجیتال (Crypto)
  • طلا
  • مشاور املاک

ویزای طلایی

ویزای طلایی چیست؟

ویزای طلایی آلمان، سیر تا پیاز!
درواقع شما با سرمایه‌گذاری در کشور مقصد می‌توانید ویزای طلایی دریافت کرده و اقامت بگیرید. اما آلمان ویزای طلایی ندارد. اگر شما یک کسب و کار واجد شرایط را در این کشور راه اندازی کنید، می‌توانید اقامت آلمان را بگیرید.
به این منظور، معیارهایی وجود دارد که باید رعایت کنید:

  • باید یک طرح تجاری قویداشته باشید که به اهداف شما بپردازد.
    • داشتن تجربه کافیدر کسب و کاری که می‌خواهید در آلمان راه اندازی کنید الزامی است.
    • باید ثابت کنید که کسب و کار شما تأثیر مثبت بر اقتصاد آلمان خواهد گذاشت و منافع محلی یا اقتصادی را برآورده خواهد کرد.
    • برای اینکه به عنوان یک شرکت آلمانی شناخته شوید، باید حداقل پنج نفر را در آلمان استخدام کنید.
    • باید بودجه نقدی مورد نیاز شرکت را از طریق تامین مالی سهام یا تعهد وام افزایش دهید.
     بدون سوابق کیفری
  • تمکن مالی : مطمئن شوید که یک صندوق اضطراری (به عنوان مثال، در یک حساب پس انداز)، برای پوشش هزینه های احتمالی داشته باشد.
  • اگر بیش از 45 سال سن دارید، این ویزا تنها در صورتی صادر می شود که بتوانید مدرکی بازنشستگی معتبر ارائه دهید.

حداقل سرمایه گذاری در آلمان برای اقامت

مبلغ از پیش تعیین شده‌ای برای ویزای سرمایه‌گذاری آلمان وجود ندارد. با این حال، ما به شما توصیه‌ می‌کنیم که حداقل 360 هزار یورو سرمایه‌گذاری کنید. این مبلغ نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری شما تمام معیارهای تعیین شده توسط دولت آلمان را برآورده می‌کند.

مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری

• پاسپورت معتبر
• عکس سایز پاسپورت
• طرح کسب و کار جامع
• طرح جامع تامین مالی
• اثبات اینکه وجوه لازم برای سرمایه گذاری را دارید
• سندی که منبع سرمایه شما را ثابت می‌کند
• رزومه
• ثبت نام در ثبت تجارت آلمان
• مدرکی که ثابت کند تحصیلات دانشگاهی شما با ایده کسب و کار شما مرتبط است
• مدارک اقامت در آلمان؛ برای اینکه ثابت کنید مکانی برای اقامت در آلمان دارید، باید یک قرارداد اجاره یا مدرکی مبنی بر مالکیت خانه ارائه دهید
• گواهی بیمه سلامت؛ شما باید ثابت کنید که شما و خانواده‌تان همگی دارای بیمه درمانی آلمان، چه دولتی و چه خصوصی هستید
• اگر بالای 45 سال سن دارید، مدارک برنامه بازنشستگی مانند پس انداز، مستمری، بازنشستگی خصوصی یا بیمه عمر و غیره ضروری هستند

نکته: مدارک دقیق مورد نیاز بسته به ملیت، نوع سرمایه گذاری، و اینکه آیا خانواده شما به شما ملحق می شوند، متفاوت خواهد بود.

دریافت این ویزا چه مدت طول می‌کشد؟

زمان پردازش ویزای سرمایه گذاری آلمان چهار تا شش ماه است. طی این پروسه، طرح تجاری شما توسط اتاق بازرگانی آلمان تایید شده و درباره‌ی درخواست ویزای شما تصمیم‌گیری می‌شود. اگرچه این یک مسیر مستقیم شهروندی نیست، اما از طریق ویزای کارآفرینی، می توانید انتظار داشته باشید که پس از سه سال اقامت دائم آلمان و پس از شش تا هشت سال شهروند شوید. سپس، شما واجد شرایط دریافت پاسپورت آلمانی می شوید، به این معنی که دسترسی بدون ویزا به بیش از 145 کشور در سراسر جهان خواهید داشت.

مراحل دریافت ویزای سرمایه‌گذاری آلمان

مرحله 1: یک طرح تجاری ایجاد کنید.

اولین قدم برای گرفتن ویزای سرمایه‌گذاری در آلمان داشتن یک طرح تجاری است. طرح شما باید تمام جزئیات را پوشش داده و توضیح دهد که چرا و چگونه اقتصاد آلمان از تجارت شما سود می‌برد. طرح کسب و کار شما توسط اتاق بازرگانی و صنعت آلمان ارزیابی خواهد شد.

مرحله 2: برای ویزای سرمایه‌گذاری در سفارت آلمان درخواست بدهید.

پس از تایید طرح تجاری شما، می‌توانید به سفارت آلمان در کشور محل اقامت خود درخواست ویزا بدهید و ویزای خود را در عرض چهار تا شش ماه دریافت کنید. این ویزا به شما حق ورود به آلمان به منظور راه اندازی کسب و کار می‌دهد.

مرحله 3: وارد آلمان شده و اجازه اقامت موقت خود را دریافت کنید.

پس از ورود به آلمان، مقامات مهاجرت به شما اجازه اقامت موقت می‌دهند. این اقامت سه سال اعتبار دارد و قابل تمدید است. شما می‌توانید با این اجازه اقامت موقت آلمان، شرکت خود را در آلمان راه‌اندازی کنید.

مرحله 4: اقامت دائم دریافت کنید.

شما می‌توانید پس از سه سال اقامت مداوم در آلمان اقامت دائم دریافت کنید. این یک قدم بزرگ است؛ زیرا اقامت دائم به شما امنیت بیشتری در مورد وضعیت اقامت شما در کشور می‌دهد.

مرحله 5: درخواست شهروندی بدهید.

پس از اینکه در مجموع هشت سال به طور قانونی در آلمان اقامت کردید، می توانید برای اخذ شهروندی آلمان اقدام کنید

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

مجموعه‌ی لانر هلدینگ با تجربه‌ی چندین ساله‌ای که در زمینه مهاجرت به آلمان دارد می‌تواند با ارائه بیزینس پلن برای هتل‌داری و خرید هتل برای شما مسیر مهاجرتتان به آلمان را هموار کند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید فرم مشاوره را پر کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

برای مهاجرت به آلمان آماده‌اید؟
فرآیند اخذ اقامت آلمان نیاز به تلاش مستمر دارد، اما آینده‌ی روشن آن به سختی‌هایش می‌ارزد. ویزای سرمایه گذاری آلمان یک فرصت عالی برای کارآفرینان خارجی است. اگر می‌خواهید در کشوری اقامت داشته باشید که به شما دسترسی به بازار مشترک اروپا بدهد، ویزای سرمایه‌گذاری آلمان را از دست ندهید.

اگر تمایل به مطالعه انواع روشهای مهاجرت به آلمان را دارید روی مهاجرت به آلمان کلیک کنید!

لب کلام!

برای مهاجرت به این کشور زیبا راه‌های متعددی وجود دارد. اما این شرایط شماست که راه شما را تعیین می‌کند. قبل از اینکه تصمیم به مهاجرت بگیرید، سفر به آلمان می‌تواند به شما کمک بسیاری کند. درواقع شما با مقایسه‌ی نیازهای خود با سبک زندگی در آلمان می‌توانید مناسب‌ترین راه را انتخاب کنید. اطلاع از انواع روش‌های مهاجرت در سبک سنگین کردن شرایط یاری‌رسان نقش پررنگی دارد. شما می‌توانید به راحتی به مقاله‌های ما در خصوص مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ و مهاجرت از طریق ازدواج دسترسی داشته باشید. همچنین با پر کردن فرم مشاوره و ارتباط با کارشناسان ما بدون نگرانی به سمت رویای خود قدم بردارید.

سوالات متداول

آیا می‌تونم با سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، ویزای آلمان بگیرم؟

شما نمی‌تونید تابعیت آلمان را صرفاً با سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات دریافت کنید. با این حال، اگه می‌تونید در آلمان زندگی کنید، ممکنه در صورت خرید ملک (اما نه هر ملکی!) اجازه اقامت موقت به شما داده بشه.

آیا می‌تونم تابعیت دوگانه آلمان داشته باشم؟

با مهاجرت به آلمان شما نیازی به تحویل پاسپورت تابعیت اول خود ندارید. ممکنه مقامات آلمان به شما اجازه بدن هر دو تابعیت رو حفظ کنید. (در نظر داشته باشید این قانون هنوز کاملا تصویب نشده)

چقدر طول می‌کشه ویزای سرمایه‌گذاری آلمان رو بگیرم؟

زمان پردازش ویزای سرمایه گذاری آلمان معمولا چهار تا شش ماه طول می‌کشه.

شما نمی‌تونید تابعیت آلمان را صرفاً با سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات دریافت کنید. با این حال، اگه می‌تونید در آلمان زندگی کنید، ممکنه در صورت خرید ملک (اما نه هر ملکی!) اجازه اقامت موقت به شما داده بشه.

با مهاجرت به آلمان شما نیازی به تحویل پاسپورت تابعیت اول خود ندارید. ممکنه مقامات آلمان به شما اجازه بدن هر دو تابعیت رو حفظ کنید. (در نظر داشته باشید این قانون هنوز کاملا تصویب نشده)

زمان پردازش ویزای سرمایه گذاری آلمان معمولا چهار تا شش ماه طول می‌کشه.

با لانرآوسبیلدونگ زیر یکسال بیا آلمان...

فهرست مطالب

با لانرآوسبیلدونگ زیر یکسال بیا آلمان...

درخواست مشاوره