مدیر مارکتینگ (Marketing Manager)👨‍💼در آلمان چه وظایفی دارد؟

مدیر مارکتینگ در آلمان چه کار می کند و چه وظایفی دارد؟ برای بسیاری از دانشجویان مدیریت بازرگانی (BWL)، بازاریابی یکی از رشته های مورد علاقه آنها در طول تحصیل است. با توجه به فرصت های فراوان در بخش بازاریابی، شروع یک شغل در اینجا برای بسیاری جذاب است. شغل مدیر مارکتینگ در آلمان اغلب بهترین قدم اول در حرفه شما محسوب می شود. در این مقاله خواهید فهمید که علاوه بر دانش فنی باید چه مهارت هایی را با خود به همراه داشته باشید و آینده شغلی و فرصت های کسب درآمد شما چیست. پس با لانر آوسبیلدونگ همراه باشید!

تعریف مدیر مارکتینگ (Marketing Manager) در آلمان

بازاریابی اساساً در مورد نزدیک‌تر کردن محصولات و خدمات به گروه هدف و مشتاق کردن آنها به تهیه خدمات(یعنی بازاریابی) است. این بازاریابی می تواند بسیار متنوع باشد و از ابزارها و کانال های بسیار متنوعی استفاده می کند. به عنوان یک مدیر بازاریابی، شما یک استعداد همه جانبه هستید که با تمام جنبه های بازاریابی آشنا هستید و به شرکت کمک می کنید.

مدیران مارکتینگ به دو دسته Senior و Junior طبقه بندی می شوند، هر کدام از این عنوان ها به گروه خاصی از متخصصان لقب داده می شود:

  • Senior : افرادی با سابقه کاری بالای 5 سال 
  • Junior: افرادی با سابقه کاری زیر 5 سال – فارغ التحصیلانی که تازه در وارد بازارکار شده اند، شامل گروه Junior Marketing Manager می شوند.

مدیر بازاریابی در آلمان - لانر آوسبیلدونگ

چگونه یک مدیر مارکتینگ (مدیر بازاریابی) در آلمان بشویم و چه پیش نیازهایی لازم دارد؟

آیا به شغل مدیر بازاریابی جوان علاقه مند هستید؟ اما هنوز مطمئن نیستید که به چه آموزشی نیاز دارید و چه کارهایی باید انجام دهید؟ در ادامه مقاله شرایطی را که باید به عنوان یک مدیر بازاریابی جونیور داشته باشید، پیدا خواهید کرد.

آموزش و مطالعات

اساس کار به عنوان یک مدیر بازاریابی جوان معمولاً، دارا بودن مدرک اقتصاد است. همچنین مدرک کارشناسی ارشد در بازاریابی، می تواند شروع حرفه ای را برای شما آسان تر کند و درهای زیادی را در بازارکار آلمان برای شما، بگشاید. دوره های متعددی وجود دارد که در حال حاضر بر روی یک رشته در بازاریابی تمرکز دارند – به عنوان مثال بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی گفتگو.

یکی از مزیت های تحصیل در آلمان این است که شما می توانید با گذراندن دوره های آوسبیلدونگ و یا دوئال اشتادیوم (تحصیلات دوگانه)، همزمان با تحصیل، تجربه کاری در برترین شرکت های آلمانی را بدست آورید.

دوره ی آوسبیلدونگ ارتباطات بازاریابی نیز مبنایی برای شروع یک شغل به عنوان یک مدیر مارکتینگ در آلمان است. پیش نیاز این دوره ی سه ساله، تنها ارائه دیپلم معتبر، است.

صلاحیت ها و مهارت ها

یکی از مهارت هایی که شما به عنوان یک جوان حرفه ای در بازاریابی باید داشته باشید، دانش بسیار خوب زبان آلمانی و انگلیسی است. بسته به ابعاد و نیازهای شرکت، سایر زبان های خارجی نیز می توانند مزیت محسوب شوند. از آنجایی که ایده های نوآورانه در بازاریابی مورد نیاز است، خلاقیت نیز باید یکی از نقاط قوت شما باشد. در حالت کلی، داشتن مهارت های فنی مارکتینگ، خلاقیت و دانش زبان، به شما کمک می کند تا جایگاه شغلی مناسبی را در آلمان بدست آورید. علاوه بر این، یک مدیر بازاریابی جوان باید به روابط اقتصادی علاقه مند باشد تا بتواند یک محصول یا خدمات را در بازار، درک و طبقه بندی کند.

از آنجایی که شما به عنوان یک مدیر مارکتینگ در آلمان، با افراد مختلفی سروکار دارید، مهارت های ارتباطی و کار گروهی (Team Work) ضروری است. برای اینکه به طور بهینه، گروه هدف خود را مورد خطاب قرار دهید، باید بتوانید خود را به جای مشتریان قرار دهید.

مهم ترین مهارت های یک مدیر بازاریابی جوان را برای شما خلاصه کرده ایم:

  • خلاقیت
  • دانش انگلیسی
  • کار گروهی
  • مهارت های ارتباطی
  • آشنایی با روابط اقتصادی
  • توانایی همدلی
  • مهارت های سازمانی

وظایف مدیر مارکتینگ در آلمان - لانر آوسبیلدونگ

یک مدیر مارکتینگ در آلمان چه وظایفی دارد؟

اصولا حوزه فعالیت مدیر مارکتینگ در آلمان، بسیار گسترده است. وظایف مارکتر منیجر، در زمینه های مختلف گسترش می یابد. حوزه‌های کلاسیک، شامل کار در بخش روابط عمومی، ارتباطات و تبلیغات برند، رویداد و بازاریابی بین‌المللی را شامل می شود.

بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین یک حوزه بزرگ است.این حوزه شامل تمام اقدامات بازاریابی است که از طریق اینترنت انجام می شود. حوزه های خاص فعالیت بسته به بازارها و کانال هایی که شرکت در آن نمایندگی دارد متفاوت است. این موارد، از بازاریابی رسانه های اجتماعی گرفته تا بازاریابی موتورهای جستجو و بازاریابی ایمیلی را شامل می شود.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) حوزه ای از بازاریابی آنلاین است که به طور فزاینده ای اهمیت می یابد و در نتیجه برای مدیران بازاریابی نیز اهمیت پیدا می کند. از آنجایی که تقریبا 90 درصد از همه کاربران اینترنت از گوگل به عنوان موتور جستجوی استاندارد خود استفاده می کنند، موقعیت جستجو (= رتبه بندی در سرچ) می تواند در بین 10 نتیجه اول در گوگل باشد که باعث دیده شدن و آگاهی بیشتر از برند می شود و بنابراین بسیار ارزشمند است.

اینکه آیا موضوع بازاریابی ویدیویی نیز به بازاریابی آنلاین تعلق دارد، مورد توجه است است. با ظهور یوتیوب به عنوان بزرگترین پلتفرم ویدیویی در جهان، این رسانه برای بازاریابی آنلاین اهمیت زیادی دارد. بنابراین این حوزه اغلب بخشی از حوزه مسئولیت مدیر مارکتینگ در آلمان است.

درآمد بازاریاب در آلمان - لانر آوسبیلدونگ

به عنوان یک مدیر مارکتینگ (بازاریابی) در آلمان، وظایف مختلفی دارید:

  • مدیریت بازاریابی
  • روابط عمومی / روابط عمومی
  • بازاریابی آنلاین
  • ارتباط برند / تبلیغات
  • بازاریابی رویداد
  • بازاریابی بین المللی
  • ارتباطات شرکتی

برخی از مشاغل مرتبط به این حوزه عبارتند از:

  • مدیر بازاریابی عملکرد
  • پژوهشگر بازار
  • مدیر رسانه های اجتماعی
  • مدیر بازاریابی آنلاین
  • بازاریابی محتوا
  • دستیار بازاریابی.

برخی از آوسبیلدونگ های مرتبط به این حوزه عبارتند از:

به شما پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی وظایف و درآمد مدیر مارکتینگ در آلمان، ویدیو زیر را تماشا کنید:

درآمد یک مدیر مارکتینگ در آلمان چقدر است؟

با حقوق اولیه حداقل 30000 یورو ناخالص در سال، کار مدیر مارکتینگ جونیور به دلیل زمینه فعالیت گسترده، پاداش مناسبی دریافت می کند. با داشتن مدرک لیسانس یا فوق لیسانس، حقوق اولیه شما معمولا کمی بیشتر است و می تواند تا 40000 یورو ناخالص در سال باشد.

حقوق شما به عنوان یک مدیر بازاریابی جونیور به عوامل زیادی بستگی دارد! از یک سو، تجربه حرفه ای نقش تعیین کننده ای دارد، از سوی دیگر، منطقه ای که می خواهید در آن کار کنید نیز نقش دارد. دوره ی آوسبیلدونگ و مشاغل در طول تحصیل نیز به عنوان تجربه کاری محسوب می شود. این به شما صلاحیت های اضافی می دهد و به شما امکان می دهد در مورد حقوق بالاتر مذاکره کنید.

به شما پیشنهاد کمی کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ی حداقل دستمزد آوسبیلدونگ در سال 2022  مراجعه نمایید.

صنعت و اندازه شرکت نیز بر حقوق شما تأثیر می گذارد. معمولاً هر چه شرکت بزرگتر باشد، حقوق و دستمزد بیشتر می شود. به عنوان یک مدیر بازاریابی جونیور در شرکت های بزرگ، معمولاً حقوق اولیه بالاتری نسبت به آژانس های کوچکتر دریافت می کنید. به عنوان مثال، خودروسازان معتبر نسبت به استارت آپ ها حقوق بهتری پرداخت می کنند.

شغل و آموزش به عنوان مدیر بازاریابی جونیور در آلمان

به عنوان یک مدیر بازاریابی جوان، درهای بسیاری در دنیای حرفه ای به روی شما باز است. در اینجا می‌توانید دریابید که به‌عنوان یک مدیر بازاریابی جوان، چه حوزه‌هایی از فرصت‌های کاربردی و تبلیغاتی برای شما وجود دارد.

زمینه های فعالیت مدیر بازاریابی جوان

اگر می توانید به عنوان یک مدیر بازاریابی جوان شروع به کار در بازاریابی را تصور کنید، بهتر است نگاهی به حوزه گسترده آژانس های تبلیغاتی و بازاریابی در شهر یا محل تحصیل خود بیندازید. وظایف یک آژانس بسیار متنوع است و به شما به عنوان یک شروع کننده شغلی بینش های ارزشمند متعددی را در مورد طیف گسترده ای از صنایع به شما ارائه می دهد.

اما تقریباً همه شرکت های دیگر بخش بازاریابی خود را دارند که می توانید به عنوان یک مدیر بازاریابی به آن بپیوندید. با توجه به علایق و تمرکز تحصیلات خود می توانید صنعت مناسبی را انتخاب کنید. این می تواند به عنوان مثال، گردشگری، صنایع غذایی یا صنعت استخدام باشد.

فرصت هایی برای پیشرفت به عنوان مدیر مارکتینگ در آلمان

اگر چند کمپین موفق راه‌اندازی کرده‌اید که منجر به افزایش فروش شده‌اند، یک مورد خوب برای ارتقاء پیدا می‌کنید. اما همچنین با کسب تجربه حرفه ای، معمولاً پس از چند سال به سمت مدیر بازاریابی (ارشد) ارتقا می یاببند. اغلب یک تخصص در بازاریابی نیز وجود دارد – به عنوان مثال به عنوان یک مدیر SEO، مدیر رسانه های اجتماعی یا مدیر بازاریابی آنلاین.

“هرگز از آموزش دست نکشید!” 

این به ویژه در بازاریابی صادق است. به عنوان یک مدیر بازاریابی، شما در یک محیط بسیار پویا حرکت می کنید. موتورهای جستجو، کانال های رسانه های اجتماعی اضافی یا امکانات فنی جدید دائماً وظایف یک مدیر بازاریابی را تغییر می دهند. بنابراین مهم است که به تحصیلات خود ادامه دهید و بروز باشید. می توانید به دنبال کردن وبلاگ های بازاریابی مانند T3N یا Horizon کمک کند. علاوه بر این، چندین وب‌سایت وجود دارد که دائماً دوره‌های آموزش الکترونیکی جدیدی را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، Udemy یا Google Future Workshop.

معرفی شاخه های دیجیتال مارکتینگ - لانر وسبیلدونگ

پیدا کردن کار یا دوره ی آوسبیلدونگ

در اینجا می توانید نکات بیشتری برای درخواست خود بیابید:

  • نکاتی برای داشتن CV عالی
  • ایده هایی در مورد چگونگی قانع کردن نامه خود
  • تمام اطلاعات در مورد برنامه های کاربردی و مشاغل

شما می توانید با کمک گرفتن از مشاوران تخصصی لانر آوسبیلدونگ، در سریعترین زمان ممکن، در آلمان، مشغول به کار یا گذراندن دوره ی آوسبیلدونگ خود بشوید.

کلام آخر!

چشم انداز شغلی شما به عنوان مدیر بازاریابی، بسیار خوب است. تقریباً هر شرکتی بخش بازاریابی مخصوص به خود را دارد. برای شما، این بدان معنی است که می توانید در صنایع متعددی کار کنید. شما می توانید حرفه خود را، با مدرک اقتصاد یا کارآموزی در بازاریابی شروع کنید.

شما می توانید در سریع ترین زمان ممکن، به آلمان مهاجرت کنید، فقط کافی است مانند صدها نفر دیگری که ما را انتخاب کردند، ما را به عنوان همسفر خود انتخاب کنید.

با ویزا لانر زیر یک سال بیا آلمان!

 

germany
ویزا آوسبیلدونگ آلمان

ویزا آوسبیلدونگ سفارت آلمان

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp