لانرهلدینگ برترین موسسه مهاجرتی به کشور آلمان

مینی جاب (Minijob) چیست؟

ما را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید:

مینی جاب (Minijob) چیست؟

مینی جاب به یک شغل جانبی گفته می‌شود که شما می‌توانید در کنار فعالیت اصلی خود داشته باشید. دانشجویان، بازنشستگان، زنان خانه‌دار و … می‌توانند با مشغول شدن در یک مینی جاب درآمد بیشتری داشته باشند.

اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید، در این مقاله از لانر آوسبیلدونگ با ما همراه باشید تا شرایط را با یکدیگر بررسی کنیم.

انواع مینی جاب

دو نوع مینی جاب در آلمان وجود دارد که بسته به شرایط خودتان می‌توانید انتخاب کنید در کدام نوع مشغول به کار شوید.

  • مینی جاب با درآمد محدود

در این نوع شغل، فقط محدودیت درآمد خواهید داشت. شما مجاز هستید تا 520 یورو در ماه حقوق داشته باشید؛ اما به شرطی که مجموع درآمد سالانه شما از 6240 یورو بیشتر نشود.

  • مینی جاب کوتاه مدت

در این نوع شغل، شما محدودیت زمانی خواهید داشت. درواقع شما اجازه ندارید بیشتر از 3 ماه یا 70 روز کاری در یک شغل مشغول به کار شوید.

 

به عنوان کارگر مینی جاب کجا می توانم کار کنم؟

نمونه‌هایی از مینی جاب

  • پیک فروشگاه
  • کار در خانه سالمندان
  • گارسون رستوران و کافی شاپ
  • نگداری از کودک
  • نظافت
  • خرده فروشی
  • صنایع دستی
  • کار در فروشگاه‌ها

حقوق کارکنان مینی جاب

جالب است بدانید که قانون کار عمومی برای کارکنان مینی جاب هم اعمال می‌شود. به عنوان مثال شما به عنوان یک کارمند مینی جاب مثل کارکنان تمام وقت، مستحق دریافت حداقل دستمزد و تعطیلات قانونی هستید.

مالیات و بیمه مینی جاب

با داشتن مینی جاب، ۲ درصد از کل حقوق ناخالص شما توسط کارفرما به اداره مالیات پرداخته می‌شود و نیاز به پرداخت مالیات دیگری نیست.

اگر شما از کارکنان مینی جاب با درآمد محدود هستید، کارفرمای شما هرماه 2% از حقوقتان را به عنوان مالیات ثابت پرداخت خواهد کرد و نیاز به پرداخت مالیات دیگری نیست.

اگر شما از کارکنان مینی جاب کوتاه مدت هستید، دو راه پیش روی شماست؛ پرداخت مالیات 25 درصدی ثابت یا مالیات بر درآمد شخصی پرداخت کنید. 

آیا می توانم چند کار مینی جاب با هم داشته باشم؟

میدی-جاب (Midijob)

اگر درآمد ماهانه شما بین €520.01 تا €1600 باشد، شما یک کارمند میدی جاب محسوب می‌شوید. برخلاف مینی جاب، در میدی جاب باید بیمه های اجتماعی خود را پرداخت کنید. اما میدی جاب مزایایی نیز دارد. به عنوان مثال به شما حقوق بازنشستگی تعلق می‌گیرد و نسبت به کارمندان تمام وقت، هزینه‌ی کمتری برای بیمه بازنشستگی، سلامت، پرستاری و بیکاری پرداخت می‌کنید.

بله می‌تونید؛ اما در نظر داشته باشید که اگه درآمد شما از 520 یورو در ماه بیشتر بشه یا بیشتر از 3 ماه (یا 70 روز کاری) در سال کار کنید، دیگه به عنوان یک کارمند مینی جاب محسوب نمیشید و باید بیمه‌های اجتماعی رو پرداخت کنید. 

اگر شما هرماه درآمدی بیشتر از 520 یورو داشته باشید، شغل شما میدی جاب محسوب میشه نه مینی جاب! در اون صورت باید بیمه‌های اجتماعی رو پرداخت کنید.

محدودیتی در ساعات کاری شما وجود نداره؛ اما به شرطی که حقوق شما از 520 یورو در ماه بیشتر نشه یا بیشتر از سه ماه (70 روز کاری) در سال بیشتر کار نکنید.

بله؛ اما شرطش اینه که کارفرمای شما باهاتون موافقت کنه.

با لانرآوسبیلدونگ زیر یکسال بیا آلمان...

فهرست مطالب

با لانرآوسبیلدونگ زیر یکسال بیا آلمان...

درخواست مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *