مهاجرت به آلمان 2024 | شرایط مهاجرت + هزینه ها و مدارک لازم

ما را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید:

مهاجرت به آلمان امروزه دغدغه بسیاری از ایرانی‌هاست. اگر برای یکی از بزرگ‌ترین تغییرات زندگی خود مصمم هستید، وقت جمع‌آوری هر آن چیزی رسیده که برای شما ضروری است. تهیه‌ی مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان، مرحله‌ای مهم از مجموعه مراحل این مسیر پر پیچ و خم است که باید طبق دستورالعمل سفارت و با دقت تمام انجام شود. ما در مجموعه‌ لانر آوسبیلدونگ تمام تلاش خود را در این راستا به شما می‌کنیم. در این مقاله مدارک مورد نیاز، را به صورت مشخص و مرتب برای شما آماده کرده‌ایم. مدارکی که از شما خواسته می‌شود بسته به نوع مهاجرت شما متفاوت است. مهاجرت به آلمان در دسته بندی سفارت این کشور به سه دسته تقسیم می‌شود که شامل متخصصان، مهاجران با ویزای پیوست به خانواده و مهاجران تحصیلی هستند. شما می‎‌توانید به راحتی مدارک خود را با لیست‌های پیش رو چک کنید. آسان ترین راه مهاجرت به آلمان نیز در این مقاله ذکر خواهد شد.

آمار مهاجرت به آلمان

آلمان در سال 2023 به عنوان پنجمین کشور مطلوب برای مهاجرت در نظر گرفته شده است. اقتصاد قوی، سیستم اموزشی در سطح جهانی، بازار کار عالی علت محبوبیت کشور آلمان برای مهاجرین بوده و باعث شده تا اکثر مهاجران به دنبال راحت ترین راه مهاجرت به آلمان و یافتن روش های مهاجرت به آلمان باشند. آلمان حتی در زمان‌های چالش برانگیز اقتصادی و سیاسی، همچنان گزینه‌ای محبوب برای مهاجران است. مهاجرت به آلمان باعث می‌شود شما مسیر روشنی را در آینده خودتان ببینید. این کشور به علت شرایط و امکانات خاصی که به مهاجران کاری و تحصیلی خود ارائه می‌دهد، از مهم‌ترین مقاصد مهاجران ایرانی است.

طبق آخرین آمار، هم‌اکنون بیش از 300 هزار ایرانی در آلمان زندگی می‌کنند و این آمار روز به روز در حال افزایش است. همانطور که می‌توانید حدس بزنید، مهاجرت به آلمان مسیر پر فراز و نشیبی است. ما مجموعه لانر آوسبیلدونگ با توجه به تجربه‌ی چندین ساله‌ی خود از سال 2015 تا به امروز، به شما اطمینان می‌دهیم که هموارترین مسیر را برایتان انتخاب کنیم و در این راه گام به گام همراه شما خواهیم بود.

اما چه چیز‌هایی را قرار است باهم بررسی کنیم؟

  • بررسی شرایط اقتصادی، رفاهی و آب وهوایی آلمان
  • بررسی اعتبار ویزا و پاسپورت آلمان
  • مروری بر انواع روش‌های مهاجرت و شرایط پذیرش آن‌ها
  • چگونه اقامت آلمان را بگیریم؟
  • مدارک لازم برای مهاجرت به آلمان
  • سرمایه مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان
  • ابتدا تا انتهای پروسه مهاجرت

اقتصاد آلمان

چرا آلمان؟

اولین سوالی که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد این است که «چرا آلمان»؟ از دلایل مهاجرت به المان که باعث شده مهاجران زیادی کشور آلمان را برای مهاجرت انتخاب کنند:

  • آلمان سومین اقتصاد قدرتمند دنیاست
  • هزینه های زندگی نسبتا پایین
  • پاسپورت آلمان دومین پاسپورت معتبر دنیا
  • تحصیل رایگان در آلمان
  • کیفیت بالای زندگی در آلمان
  • آلمان مقصدی جذاب و خوش اب و هوا
  • بازار کار پویا
  • امنیت بالای کشور آلمان
  • مراقبت های بهداشتی همگانی
  • آزادی سفر در اروپا

مهاجرت به آلمان

مشاوره مهاجرت به آلمان

مهاجرت به المان مستلزم اخذ مشاوره و بهره‌مندی از تجربه افرادیست که سالیان سال است در این زمینه فعالیت دارند. در وهله اول، بهترین موسسه مهاجرتی به آلمان را یافته، تحقیق و پرس و جو کنید و سپس نسبت به اخذ مشاوره مهاجرتی تخصصی اقدام کنید. در مجموعه مهاجرتی لانر هلدینگ اخذ مشاوره تخصصی رایگان بوده و به شما این فرصت را میدهد که بدون هیچ هزینه اضافه‌ای بهترین راه را برای مهاجرت خود انتخاب کنید.


اخذ مشاوره تخصصی و رایگان

اقتصاد آلمان

آلمان یکی از کشورهای محبوب مهاجران ایرانی است و حدود 319 هزار ایرانی در آلمان زندگی می‌کنند. اگر این حجم از محبوبیت برای شما سوال شده، باید بگوییم درآمد بالاتر، کیفیت زندگی بهتر و اقتصاد با ثبات در آلمان این کشور را تبدیل به مقصدی منحصر به فرد کرده است. اقتصاد آلمان یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان است و از کشورهاییست که در اروپا حرف اول را می‌زنند!
در این مقاله ما اطلاعاتی کلی راجع به وضعیت اقتصادی آلمان در اختیار شما قرار داده‌ایم. اما همانطور که می‌دانید، این قصه سر دراز دارد. اگر به اطلاعات جامع و کامل‌تری نیاز دارید، ما در مقاله اقتصاد آلمان مفصل و جزئی‌تر در این باره صحبت کرده‌ایم.

هزینه زندگی در آلمان

و اما نوبت به هزینه‌ها می‌رسد. این غول دو سر در راه مهاجرت! اما اشتباه نکنید. زندگی در آلمان پر هزینه نیست. می‌دانیم که ممکن است هزینه و بودجه از مهم‌ترین نگرانی‌های شما باشد. باید بگوییم هزینه‌های زندگی هر فرد بسته به بودجه، سبک زندگی و شهر زندگی او متفاوت است؛ ولی با یک حساب سر انگشتی و کلی، برای مخارج یک زندگی خوب و نسبتا مفرح در آلمان ماهیانه حدودا 1000 یورو مورد نیاز است که این رقم در شهرهای بزرگ‌ تا 2000 یورو هم افزایش می‌یابد؛ ولی اگر شما دانشجو هستید، ماجرا فرق می‌کند. در صورتی که دانشجو باشید این هزینه به 600 الی 700 یورو کاهش می‌یابد. پس شاید بد نباشد اگر مهاجرت تحصیلی به آلمان را در ذهن خود داشته باشید.
هزینه‌های مهم و اولیه‌ای در زندگی روزانه‌ی ما وجود دارند از جمله مسکن، خوراک ، حمل و نقل و غیره. در این بخش از مقاله این هزینه‌ها را به طور کلی بررسی می‌کنیم. درصورتی که مایل هستید کمی جزئی‌تر هزینه‌های زندگی خود را تخمین بزنید، ما در مقاله‌ی هزینه‌ های زندگی در آلمان به طور مفصل در مورد هزینه‌های بیمه، قبوض و تفریحات و سایر هزینه‌ها صحبت کرده‌ایم.

آب و هوای آلمان

برای ما ایرانی‌ها آب و هوا یکی از مسائل مهم محسوب می‌شود. آلمان برای اکثر ما ایرانیان می‌تواند مقصدی جذاب و خوش اب و هوا باشد. این کشور از کوه‌های آلپ تا دریای شمال و دریای بالتیک ادامه دارد و سراسر دشت شمال اروپا را در بر می‌گیرد؛ به همین دلیل آب و هوای آلمان از شمال تا جنوب متفاوت و متنوع است. گرم ترین ماه های آلمان، ماه های تابستان از ژوئن تا آگوست است. ماه های بهار مارس، آوریل و می معتدل تر هستند و می توانند بارانی باشند.

به‌طور کلی این کشور از آب و هوای معتدلی برخوردار است که این امر باعث می‌شود مردم از تابستان‌های گرم و زمستان‌های نسبتا معتدل لذت ببرند. آلمان جزو کشورهای سرسبز اروپا محسوب می‌شود؛ مقصد شما هر شهری از آلمان باشد، جاذبه‌های طبیعی خاص و متفاوتی با شهر‌های دیگر تجربه کرده و لذت خواهید برد. اگر مایل هستید مطالب بیشتری درباره‌ی آب هوای آلمان بخوانید ما در مقاله‌ی آب و هوای آلمان توضیحات مفصل‌تری برای شما آماده کرده‌ایم.

ایرانیان آلمان

اعتبار پاسپورت و ویزای آلمان

متاسفانه پاسپورت ایران از میان 199 کشور در رتبه 194 قرار دارد؛ همین مسئله باعث شده اعتبار ویزا و پاسپورت کشور مقصد برای مهاجران ایرانی بسیار مهم باشد. از لحاظ اعتبار، پاسپورت آلمان دومین پاسپورت معتبر دنیاست که با آن می‌توان به 126 کشور جهان بدون ویزا و 44 کشور با ویزای فرودگاهی سفر کرد. شما با ویزای کشور آلمان قادر خواهید بود به صورت توریستی به تمام کشورهای اتحادیه اروپا سفر کرده و حسابی لذت ببرید.

سفر به آلمان با هواپیما

برای مهاجرت و سفر به آلمان، نیاز دارید تا از قیمت و هزینه‌های بلیت هواپیما مطلع شوید. بهتر است سه الی چهار هفته قبل از سفر، بلیت خود را رزرو کنید. برای اطلاع دقیق از بلیت‌های هواپیما به آلمان می‌توانید از کارشناسان مجموعه کمک بگیرید.

هزینه سفر به آلمان با هواپیما

هزینه سفر به آلمان با هواپیما، به عوامل مختلفی نظیر نوع بلیت هواپیما، تاریخ پرواز، شرکت هواپیمایی و کلاس پرواز بستگی دارد. به طور کلی پروازهای تهران به آلمان می‌تواند بین 500 تا 1000 یورو متغیر باشد.

روش‌های مهاجرت به آلمان

برای اقدام به مهاجرت در اولین گام باید تمکن مالی خود را اثبات کنید، بیمه سلامت داشته باشید و بسته به نوع مهاجرتتان به زبان آلمانی تسلط داشته باشید. البته هرکدام از این روش‌ها شرایط متفاوتی دارند، در ادامه مهم ترین وجه تمایز این روش ها را برای شما بررسی خواهیم کرد.

مهاجرت به آلمان از شش طریق زیر انجام می‌شود:

  • تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها و کالج‌های آلمان
  • شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان
  • مهاجرت کاری به آلمان
  • اخذ ویزای بلوکارت آلمان
  • ویزا جاب آفر برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی آلمان
  • سرمایه گذاری در آلمان
  • ثبت شرکت در المان
  • مهاجرت به آلمان با ویزای پیوست

هرکدام از این روش‌ها شرایط متفاوتی دارند که ما در اولین مرحله، مهم‌ترین وجه تمایز این روش‌ها را برای شما بررسی خواهیم کرد.

شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت به آلمان برای تحصیل

این روزها مهاجرت تحصیلی رایگان بسیار مطرح می‌شود، علت این امر شهریه ناچیز دانشگاه‌های این کشور است. برخلاف کشورهایی مانند آمریکا که هزینه های تحصیلی گزافی دارند، دانشگاه های آلمان یا هزینه های بسیار پایینی دارند یا اصلا هزینه ای دریافت نمی کنند. به همین دلیل، آلمان یک مکان محبوب برای مهاجرت برای مقاصد تحصیلی است.

چند خبر خوب برای کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارند:

  • تحصیل یکی از راحت ترین راه‌های مهاجرت به آلمان است و آلمان هم یکی از ده کشور اصلی دانشجوپذیر دنیاست.
  • هزینه‌های زندگی پایین
  • تحصیل با هزینه کم و تقریبا رایگان
  • دانشگاه‌های معتبر در سطح جهانی و رتبه بالای آلمان از لحاظ آموزشی
  • امکان اخذ اقامت دائم

دانشجویان معمولا بعد از تحصیل تمایل دارند در آلمان بمانند؛ جالب است بدانید که در مقایسه با کشور های دیگر مثل کانادا، قوانین آسان‌تری برای اقامت در آلمان تصویب شده‌است. اگر شما هم می‌خواهید بعد از تحصیل در آلمان بمانید نگران نباشید. برای اقامت بعد از تحصیل در آلمان راه های متفاوتی وجود دارد؛ راهی که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تبدیل ویزای کاریست. دانشجویان بعد از اتمام دوره تحصیل در آلمان با داشتن شرایط درخواست این ویزا، 18 ماه فرصت دارند کار مرتبط با رشته خود را پیدا کنند.

تحصیل رایگان در آلمان

شرایط مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان

  • پذیرش در یک موسسه آموزشی آلمانی
  • پاسپورت معتبر
  • تمکن مالی
  • گواهی بیمه سلامت
  • انگیزه نامه
  • گواهی مهارت زبان معتبر

سفر به آلمان با دعوتنامه

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به آلمان، استفاده از دعوت‌نامه است. افراد برای دریافت ویزای توریستی می‌توانند از دعوت‌نامه آشنایان و اقوام نزدیک خود که ساکن آلمان هستند، استفاده کنند. برای مهاجرت به آلمان از طریق دعوت‌نامه، باید تمکن مالی و گردش حساب به سفارت ارائه دهید. همچنین، اگر تاریخچه سفری در پاسپورت خود داشته باشید، شانس بیشتری برای دریافت ویزای توریستی به وسیله دعوت‌نامه خود داشته باشید.

هزینه سفر به آلمان با دعوتنامه

برای سفر به آلمان از طریق دعوت‌نامه، نمی‌توان هزینه خاص و مشخصی را در نظر گرفت. اکثر هزینه‌ها برای خود سفر در نظر گرفته می‌شوند. هزینه‌ها برای سفر به آلمان از طریق دعوت‌نامه، شامل ارائه تمکن مالی، گردش حساب بانکی، هزینه درخواست ویزا و هزینه‌های سفر خواهد بود.

شرایط سنی مهاجرت به آلمان

شما با هر سنی می‌توانید به آلمان مهاجرت کنید اما با توجه به سن شما نوع مهاجرت شما متفاوت است. از آنجایی که آلمان با کمبود نیروی جوان مواجه است، این کشور بیشترین سرمایه‌گذاری را روی جوانان می‌کند. پس اگر سن شما بیشتر است، با بالابردن تخصص خود می توانید آن را جبران کنید.

شرایط سنی مهاجرت به آلمان

دانشجویان معمولا بعد از تحصیل تمایل دارند در آلمان بمانند؛ جالب است بدانید که در مقایسه با کشور های دیگر مثل کانادا، قوانین آسان‌تری برای اقامت در آلمان تصویب شده.

اگر شما هم می‌خواهید بعد از تحصیل در آلمان بمانید نگران نباشید. برای اقامت بعد از تحصیل در آلمان راه های متفاوتی وجود دارد؛ ازجمله:

ویزای جست و جوی کار: شما دانشجویان بعد از اتمام دوره تحصیل در آلمان با داشتن شرایط درخواست این ویزا، 18 ماه فرصت دارید کار مرتبط با رشته خود را پیدا کنید.

کارت آبی اتحادیه اروپا (بلو کارت):

بالاتر از € 58,400ایرانB121 ماه

حقوق نا خالص ماهیانه کشور دریافت مدرک تحصیلی سطح زبان آلمانی زمان مورد نیاز جهت اخذ اقامت دائم
بالاتر از € 58,400 ایران B1 نداشته باشند 33 ماه
بالاتر از € 58,400 آلمان 21 ماه
پایین‌تر از € 58,400 ایران 48 ماه
پایین‌تر از € 58,400 آلمان 48 ماه

روند هر کدام از این گزینه ها متفاوت است؛ گذشته از این، بازار کار آلمان بسیار رقابتی است؛ بنابراین باید قابلیت های خود را افزایش دهید. شما می‌توانید برای رسیدن به بهترین نتیجه این کار را به دست مشاوران ما بسپارید و با مطالعه‌ی مقاله‌ی کارت آبی اتحادیه اروپا تا حد خوبی می‌توانید به نتیجه‌ی دلخواهتان برسید .

آوسبیلدونگ

مهاجرت به آلمان با آوسبیلدونگ

در آلمان یک فرصت منحصر به فرد وجود دارد به اسم آوسبیلدونگ؛ آوسبیلدونگ آلمان یا کارآموزی فرصتی است که شما در شرکت‌های آلمانی به عنوان کارآموز مشغول به کار می‌شوید و مهارت کسب می‌کنید؛ این دوره ترکیبی از آموزش تئوری در کلاس و عملی حین کار است. آوسبیلدونگ یک انتخاب محبوب برای افرادی است که به دنبال توسعه مهارت های عملی و دنبال کردن حرفه‌ای در زمینه های مختلف هستند.

خبر خوب این است که شما در این دوره‌ی 2 الی 3.5 ساله درآمد ماهیانه‌ای بین 800 الی 1200 یورو دارید. و اگر حقوق شما از 927 یورو بالاتر باشد، شما دیگر نیازی به ارائه تمکن مالی ندارید.

شرایط پذیرش این دوره را برای شما در جدول زیر آورده‌ایم:

18 – 25دیپلمB1€ 1027  ماهیانه۸۰۰-۱۲۰۰ یورو در ماه در طول دوره و
1800-3800 یورو پس از اتمام دوره

شرایط سنی تحصیلات سطح زبان آلمانی تمکن مالی حقوق دریافتی

شرایط مهاجرت کاری به آلمان

اگر به دنبال حقوق و دستمزد بالا، اخذ اقامت دائم و کیفیت بالای زندگی هستید؛ آلمان گزینه‌ی خوبی برای مهاجرت کاری است؛ زیرا آلمان با کمبود نیروی کار مواجه است و قصد دارد هر ساله 400 هزار مهاجر متخصص پذیرش کند.
اگر برای دریافت ویزای کاری مصمم هستید باید به سری نکاتی که شما را واجد شرایط دریافت این ویزا کمی‌ دقت داشته باشید؛ اگر سن شما حداکثر 45 سال باشد شما شانس بیشتری برای مهاجرت کاری خواهید داشت.

احتمال دریافت این ویزا با شرایط سنی، مدرک تحصیلی و سابقه کار مرتبط با رشته شما رابطه مستقیم دارد. داشتن مدرک زبان آلمانی B2 و یا آیلتس 6.5 در زبان انگلیسی ضروری است، در واقع سطح دانش زبانی شما در مصاحبه با کارفرما تاثیرگذار است.

داشتن شرایط ذکر شده شانس شما را بالا می‌برد اما این معیارها متغیر هستند، شما با مشاوره با کارشناسان ما می‌توانید به هدف خود برای مهاجرت نزدیک شوید.

انواع ویزای کاری آلمان

افراد ماهر و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با پیشنهاد کار در آلمان، واجد شرایط دریافت این ویزا هستند.

  • ویزای جاب آفر: افرادی که پیشنهاد کار در آلمان دارند می‌توانند با در دست داشتن قرارداد کاریشان این نوع ویزا را دریافت کنند.
  • ویزای جست و جوی کار: برای کسانی که پیشنهاد شغلی ندارند و می خواهند از فرصت 6 ماهه برای پیدا کردن کار استفاده کنند) . این نوع ویزا فعلا در سفارت آلمان در ایران ارائه نمی‌شود.)
  • کارت ICT: انتقال درون شرکتی با پیشنهاد شغلی در آلمان برای شرکت‌هایی که در ایران و آلمان شعبه دارند.
  • ویزا Au pair: برای کسانی که می خواهند با یک خانواده‌ی میزبان در آلمان زندگی و کار کنند.
  • ویزای خوداشتغالی و فریلنسری: اگر سرمایه و ایده تجاری دارید ما این نوع ویزا را به شما پیشنهاد می‌کنیم .

آوسبیلدونگ معاون مالی

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

آلمان پایتخت اقتصادی اروپا است و با توجه به بازارهای تجاری متنوع و پویا، اقتصاد با ثبات و روابط تجاری گسترده، سرمایه‌گذاری یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما در بحث یکی از راحت ترین راه های مهاجرت به آلمان است .
شما به یکی از این چهار روش می‌توانید از طریق سرمایه‌گذاری مهاجرت کنید:

اخذ ویزای طلایی آلمان: اگر شما 360 هزار یورو در اوراق قرضه دولتی آلمان یا سهام شرکت‌های آلمانی سرمایه‌گذاری کنید به شما اقامت دائم اعطا می‌شود. لازم به ذکر است این سرمایه باید حداقل 3 سال پایدار و ثابت باشد و همچین مهارت کافی در زبان آلمانی داشته باشید .

ویزای کار آفرینی آلمان: اگر شما به فکر راه‌اندازی کسب و کار در آلمان هستید باید حداقل 100 هزار یورو سرمایه و یک طرح تجاری که از نظر دولت آلمان مورد تایید باشد داشته باشید.

استارتاپ ویزای آلمان: برای افرادی که مایل به کار آفرینی و راه اندازی کسب و کار در آلمان هستند برای گرفتن این ویزا سرمایه حداقل 50 هزار یورویی، حمایت مراکز رشد و مدرک زبان آلمانی داشته باشد.

خریداری ملک: از این طریق با سرمایه 400 الی 500 هزار یورویی، می‌توانید به همراه خانواده و فرزندان زیر 16 سال خود مهاجرت کنید. با انتخاب مجموعه لانر آوسبیلدونگ، پس از سه سال اقامت دائم خواهید داشت.

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

برخی عقیده دارند که راحت ترین راه مهاجرت به آلمان ازدواج است؛ ولی باید بدانید که این روش هم سختی‌های خودش را دارد.
با توجه به سوء استفاده‌هایی که از این روش شده‌است، سفارت روی مدارک و پرونده ها سخت‌گیری بیشتری به خرج داده و به منظور اطمینان از صوری نبودن ازدواج، نظارت بیشتری می‌کند.
برای مهاجرت از این روش، همسرتان باید شهروند آلمان بوده و یا اینکه اقامت دائم آلمان را داشته باشد؛ در این مرحله شریک زندگیتان باید ثابت کند توانایی تامین هزینه‌های زندگی شخص دیگر را هم دارد. شما با اثبات صحت ازدواج و تسلط به زبان آلمانی در سطح A1 می‌توانید از طریق اخذ ویزای پیوست آلمان مهاجرت کنید.

هزینه مهاجرت به آلمان

به طور کلی هزینه‌های مهاجرت به آلمان برای هر شخص متفاوت است. درواقع هزینه هر روش با دیگر روش‌ها فرق داشته و ممکن است کمتر یا بیشتر باشد. به عنوان مثال، شما برای مهاجرت تحصیلی باید تمکن مالی (12324 یورو) به سفارت ارائه دهید. اما برای جاب آفر و آوسبیلدونگ احتیاج به تمکن مالی ندارید. به صورت کلی، هزینه تمکن مالی، کلاس زبان، آزمون زبان، لگال و ترجمه مدارک، هزینه صدور ویزا، خرید بلیط هواپیما و … را در نظر بگیرید.

مشاغل مورد نیاز آلمان

  • پزشک
  • پرستار
  • مهندس مکانیک
  • مهندس IT


مشاوره رایگان

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان

مدارک لازم برای مهاجرت به کشور آلمان با توجه به شرایط شما متفاوت است. لطفا در تکمیل و به روز کردن مدارکتان دقت کنید؛ چون نقص مدارک یکی از مهم‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزای آلمان است.
ما لیستی از مهم‌ترین مدارک لازم را برای شما تهیه کرده‌ایم:

  • پاسپورت معتبر و مدت‌دار
  • تکمیل و ارائه فرم‌های مربوط به ویزای درخواستی
  • عکس پرسنلی (گرفته‌شده در سه ماه اخیر و مورد تایید سفارت)
  • مدارک شخصی یا کپی آن‌ها (شناسنامه، کارت ملی)
  • سند ازدواج (در صورت تاهل)
  • مدارک پایان ‌خدمت، معافیت یا مجوز خروج (برای آقایان)
  • نامه‌ پذیرش تحصیلی از دانشگاه یا موسسات آموزشی آلمان (برای ویزای تحصیلی)
  • مدارک تحصیلی و ریزنمراتِ ترجمه و معادل‌سازی شده (برای ویزای تحصیلی)
  • مدارک سابقه‌کار (برای ویزای کاری)
  • نامه جاب آفر معتبر (برای ویزای کاری)
  • مدرک زبان آلمانی (A1, A2, B1, B2, C1, C2)
  • مدرک تمکن مالی (معمولاً نامه بانک)
  • رسید پرداخت هزینه‌های دولتی

مدارک لازم برای مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق کشور ثالث

از رایج‌ترین راه‌های مهاجرت به آلمان، مهاجرت از طریق کشور ثالث است. برخی افراد به علت شلوغ بودن و طول کشیدن نوبت سفارت آلمان در ایران یا به علت مسئله سربازی، ترجیح می‌دهند از طریق کشور ثالث اقدام کنند. به عنوان مثال مهاجرت به آلمان از ارمنستان، مهاجرت به آلمان از ترکیه و … . اما در نظر داشته باشید که برای اقدام از هر کشور، باید حداقل 6 ماه در کشور مد نظر اقامت بدون خروج داشته باشید تا بتوانید از سفارت وقت بگیرید.

تا اینجای کار اطلاعات کلی و لازم برای مهاجرت به آلمان را در اختیار شما قرار دادیم. از این لحظه به بعد مجموعه‌ی لانر آوسبیلدونگ در کنار شماست و می‌توانید با پر کردن فرم‌های مشاوره اولین گام را برای مهاجرت به آلمان بردارید.
مسیر مهاجرت، مسیر سخت و پیچیده‌ای است. برای اطمینان خاطر در این مسیر می‌توانید روی ما حساب کنید و صفر تا صد کار را به ما بسپارید. ما بهترین روش مهاجرت را با توجه به شرایط شما پیشنهاد می‌کنیم.

سوالات متداول

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان بین 600 تا 800 یورو در ماه متغیر است.

حقوق دوره‌های آوسبیلدونگ چقدر است؟

حقوق این دوره‌ها بین 800 الی 1200 یورو در رشته‌‌های مختلف متفاوت است.

با لانرآوسبیلدونگ زیر یکسال بیا آلمان...
فهرست مطالب

۸ پاسخ

  1. مقاله کاملی در خصوص مهاجرت به آلمان و انواع روش های مهاجرت به آلمان نوشتید.
    ممنون از وقتی که برای کاربران خودتون میزارید

  2. برای مهاجرت به آلمان واقعا مقاله کاملی بود و درباره همه چیز صحبت شده بود.
    واقعا کاربردی بود ممنون🙏🏻

    1. درود بر شما سبای عزیز
      ممنون از نگاه پر مهر شما در خصوص مقاله مهاجرت به آلمان

  3. درود بر شما
    ممنون از مطلب خوب شما
    با این تفاسیر، مهاجرت به کشور آلمان فکر میکنم خیلی سخت باشه! درسته؟!

    فقط یک سوال داشتم در همین موضوع، هزینه‌ های زندگی در آلمان به چه صورته؟

    میتونم دقیق تر اطلاعاتی داشته باشم؟

    1. درود بر شما
      ممنون از دیدگاه حضرتعالی و خوشحالیم که مطلب نوشته مورد پسندتون بوده…
      حقیقتاً بله کمی سخت هست اما مجموعه ما تخصصش توی مهاجرت به آلمان هست و بستگی داره که شما در صورت تمایلتون و مشاوره رایگان با کارشناسان ما، از چه طریقی بخواید مهاجرت کنید!
      در خصوص هزینه های زندگی در آلمان هم روی هزینه زندگی در آلمان کلیک بفرمایید و مطالعه کاملتری داشته باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *