لانرهلدینگ برترین موسسه مهاجرتی به کشور آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ

ما را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید:

مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ

مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ در چند سال اخیر مهاجران بسیاری را به آلمان جذب کرده‌ است. سیستم آموزشی آلمان از ویژگی‌های شناخته شده‌ این کشور است که سالانه صدها هزار دانشجو را جذب می‌کند. بسیاری از افراد مایل هستند که در کنار تحصیل، مهارتی عملی مرتبط با رشته خود کسب کنند. همچنین شما پس از اتمام دوره آوسبیلدونگ می‌توانید، اقامت کاری و پس از گذشت 2 سال اقامت دائم آلمان را اخذ نمایید. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره‌­ آوسبیلدونگ و شرایط این برنامه داشته باشید، در این مقاله با لانر آوسبیلدونگ همراه باشید.

مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ

آوسبیلدونگ چیست؟

«آوسبیلدونگ» یک واژه آلمانی به معنای کارآموزی است. برای مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ باید ابتدا این دوره‌‌ها را بشناسید.

این دوره شامل آموزش تئوری و عملی به همراه کار است که در نهایت شما را به سمت شغلی در حیطه‌ تخصص شما هدایت می‌کند. و اما یکی از چیزهایی که برای واجد شرایط بودن در برنامه آوسبیلدونگ به شدت به آن نیاز دارید، مهارت‌های زبان آلمانی است. شما حداقل به مدرک B2 زبان آلمانی و مدرک دیپلم 12 ساله نیاز دارید.

شما در این دوره‌‌های آموزشی تقریباً 30 الی 40 درصد از وقت خود را صرف آموزش تئوری می‌کنید و همزمان با آموزش عملی در برخی رشته‌ها حقوق هم دریافت می‌کنید. ابتدا، یک کارفرما یا شرکت آلمانی با شما تماس می گیرد که در آن به عنوان کارآموز در محل کار خواهید بود. سپس، شما به یک آموزشگاه حرفه‌ای می‌روید که در زبان آلمانی به نام Berufsschule نیز شناخته می‌شود. آموزش تئوری معمولاً 1 الی 2 روز در هفته از ساعت 7:45 صبح تا 2:30 بعد از ظهر صورت می‌گیرد. برخی اوقات نیز ممکن است برنامه‌ شما دوره‌ای باشد؛ مثلاً برنامه‌ شما 6 هفته مدرسه و سپس 6 هفته کار باشد.

در هر صورت شما حدود 70 درصد از زمان خود را مشغول کار عملی هستید و به تبع، مهارت شما بسیار افزایش می‌یابد. شما باید در هر دو مکان آموزش تئوری و عملی حضور داشته باشید و باید زمان خود را بر اساس دوره کارآموزی خود برای آن تقسیم کنید.

آوسبیلدونگ چیه؟

به طور کلی سه نوع آموزش در آلمان وجود دارد:

آوسبیلدونگ دوگانه (duale Ausbildung)

آموزش مدرسه محور (schulische Ausbildung)

تحصیل دوگانه (duale studium)

 

آوسبیلدونگ دوگانه

در آوسبیلدونگ دوگانه، نیمی از آموزش در حین کار و نیمی دیگر در آموزشگاه انجام می‌شود. به همین دلیل به این شکل از آموزش، آموزش درون شرکتی نیز گفته می‌شود. این نوع آموزش بیش از 50 سال است که در کشور آلمان وجود دارد.

در این برنامه‌ آموزشی 2 الی 3.5 ساله، کارآموزان حقوق هم دریافت می‌کنند که معمولاً بسته به رشته و شرکتی که در آن مشغول هستند از 500 تا 1200 یورو  متغییر است و به همین دلیل مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ معمولاً تمکن مالی کمی می‌خواهد و یا در برخی موارد نمی‌خواهد. شما در نیمه دوره آموزشی خود یک امتحان میانی دارید و در پایان دوره هم یک امتحان پایانی که معمولاً از یک بخش نظری و یک بخش عملی تشکیل می‌شود. در انتهای دوره کارآموزان یک مدرک معتبر دریافت می‌کنند.

در مجموع، بیش از 320 شغل آموزشی شناخته شده در آلمان وجود دارد که در آن‌ها کارآموزان به صورت دوگانه آموزش می‌بینند. نمونه‌هایی از آموزش دوگانه، صنایع دستی، IT، تکنسین مکاترونیک خودرو و غیره هستند.

پردرآمدترین دوره‌های آوسبیلدونگ دوگانه که گاهی به درآمد 1000 یورو ناخالص در سال اول کارآموزی هم می‌رسند شامل مکانیک کشتی، کارمند تامین اجتماعی، کارمند بانک، نماینده املاک، تاجر بیمه و سرمایه‌گذاری مالی می‌شوند.

مزایای آوسبیلدونگ دوگانه

  • کسب درآمد
  • ارتباط عملی با رشته خود
  • به رسمیت شناخت مدرکتان در سطح اتحادیه اروپا
  • شانش پذیرش بعد از اتمام دوره (بسیاری از شرکت‌ها کارآموزان خود را پس از اتمام دوره آموزشی می‌پذیرند).
  • رایگان بودن آموزش دوگانه

در آوسبیلدونگ دوگانه ابتدا باید با شرکت کارآموزی خود قرارداد ببندید. این مرحله ممکن است کمی پیچیده باشد. اما نگران نباشید. ما در مجموعه لانر آوسبیلدونگ می‌توانیم در پیدا کردن موقیت شغلی و بستن قرارداد با کارفرما به شما کمک کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر فرم مشاوره را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

بعد از این دوره شما گزینه‌های متفاوتی پیش رو دارید. می‌‌توانید در دنیای کاری خود مشغول به کار شوید (حتی در همان شرکتی که کارآموزیتان را گذراندید) یا می‌توانید دانش خود را در دوره‌های آموزشی کلاسیک، دوره‌های آموزشی تکنسین یا دوره‌های آموزشی استادکار گسترش دهید.

آموزش مدرسه محور

در این نوع آموزش شما بیشتر وقت خود را در مدرسه می‌گذرانید؛ به همین دلیل است که این نوع از آموزش را به نام آموزش مدرسه محور می‌شناسیم. برخلاف آوسبیلدونگ دوگانه، شما در شرکت آموزشی مهارت کسب نمی‌کنید؛ بلکه در دوره‌های کارآموزی در طول دوره آموزش‌تان و یا در انتها تجربه کسب می‌کنید.

برای گذراندن این دوره شما با شرکت آموزشی قرارداد نمی‌­بندید، بلکه یک مدرسه حرفه‌‎­ای دولتی یا خصوصی، یک کالج حرفه ای و یا یک آکادمی فنی ارائه دهنده‌­ی آموزش شما است. دو نکته‌ه‌­ای که باید به آن­‌ها توجه داشته باشید این است که در همه­‌ی دوره­‌ها حقوق پرداخت نمی‌شود. بسیاری از دوره‌­های آموزشی مبتنی بر مدرسه توسط قوانین ایالتی تنظیم می­‌شوند. با این حال، چارچوب کلی در کل ایالت‌ها یکسان است.

در این قسمت سه نمونه از دوره هایی که به صورت مدرسه محور برگزار می‌شوند را برای شما آورده‌ایم:

مربی: بسته به ایالت فدرال و نوع آموزش، ابتدا یک دوره آموزشی تئوری دو ساله و سپس یک دوره کارآموزی یک ساله دارید. آموزش مربی نیز به عنوان آموزش ادغام شده با مهارت در دسترس است که مانند یک آوسبیلدونگ دوگانه اجرا می‌شود.

متخصص پرستاری: در این نمونه نیز آموزش به طور رسمی مبتنی بر مدرسه است؛ اما ساختار آن مانند آوسبیلدونگ دوگانه است. شما یک قرارداد آموزشی با یک مرکز مراقبت‌های بهداشتی یا با یک دانشکده‌ پرستاری می‌بندید و بخش‌های تئوری و عملی را تکمیل می‌کنید.

طراح گرافیک: این آموزش را می‌توان به عنوان یک آموزش کلاسیک مدرسه توصیف کرد. شما عمدتاً در مدرسه درس‌های تمام وقت دارید، جایی که دانش نظری و عملی لازم را می‌آموزید. این دوره دو الی سه سال طول می‌کشد.

دوره‌های آموزشی مبتنی بر مدرسه 

  • امور اجتماعی (به عنوان مثال مربی با تمرکز بر آموزش جوانان و خانه)
  • مراقبت­‌های بهداشتی (به عنوان مثال دستیار بهداشت و پرستاری)
  • IT (به عنوان مثال طراح بازی)
  • مشاغل خلاق (مانند طراح گرافیک)
  • حرفه­‌های مرتبط با زبان (مانند خبرنگار زبان خارجی)

 دوره‌های آموزشی محبوب مدارس 

  • متخصص پرستاری
  • هتلداری
  • کارمند بانک
  • مربی
  • دستیار اجتماعی
  • دستیار اجتماعی آموزشی یا پرستار بچه
  • دستیار مراقبت از سالمندان
  • فیزیوتراپ
  • دستیار بهداشت و مراقبت
  • دستیار دارویی فنی
  • دستیار فنی برای IT
  • کاردرمانگر

بیشترین کارآموزان در زمینه آموزش مدارس در رشته‌ پرستاری هستند. در سال 2021، بیش از 55 هزار جوان در آلمان به عنوان متخصص پرستاری شروع به آموزش کردند.

مزایا و معایب آوسبیلدونگ مدرسه محور

  • تئوری بیشتر
  • امکان دریافت گواهی پایان تحصیلات عالی در کنار دوره­ کارآموزی
  • به یک متخصص در رشته خود تبدیل می‌شوید
  • بخش عملی کمتر
  • درامد و هزینه نامشخص
  • مقررات بر اساس قانون ایالتی

اگر وضعیت حقوق در این دوره‌ها برایتان سوال شده ‌است، باید بگوییم در برخی مشاغل آموزشی مبتنی بر مدرسه، شما حقوق آموزشی ماهانه دریافت می‌کنید. برای برخی دیگر هیچ حقوقی وجود ندارد و در برخی مدارس به‌خصوص آکادمی‌های خصوصی حتی شهریه هم دریافت می‌شود.

اما به عنوان مثال کارآموزان در حرفه‌های بهداشتی که آموزش خود را در یک مؤسسه دولتی مانند بیمارستان یا کلینیک دانشگاه می‌گذرانند، حقوق دریافت می‌کنند. از دیگر مشاغلی که حقوق دریافت می‌کنند می‌توان به فیزیوتراپیست، متخصص گفتار درمانی، آنالیزور آزمایشگاه (MTLA) و دستیار تکنسین داروخانه اشاره کرد.

تحصیل دوگانه

دوره‌های مطالعه دوگانه از محبوب‌ترین دوره‌ها به شمار می‌روند که بین 3 الی 5 سال طول می‌کشند. شما در این دوره‌­ها بهترین آموزش را در کنار سطح بالایی از کار عملی تجربه خواهید کرد. درواقع، آموزش‌­های تئوریتان را در دانشگاه می‌گذرانید. شما در این دوره‌ها نیاز به مدرک زبان آلمانی در حد C1 دارید و به تبع حقوق بالاتری هم به شما تعلق می‌گیرد. در پایان این آموزش هم مدرک آموزش فنی و هم مدرک لیسانس دریافت می‌کنید.

شرایط آوسبیلدونگ آلمان

شرایط آوسبیلدونگ آلمان

اگر مایل به مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ هستید، باید به موارد زیر توجه داشته باشید. هرچه شرایط شما به این معیارها نزدیک‌تر باشد، شانس پذیرش شما بالاتر خواهد بود.

سن مناسب برای آوسبیلدونگ

عمده کارآموزان آوسبیلدونگ 18 تا 25 سال سن دارند. سن معمول در این دوره‌­ها 30 سال است اما ممکن است سنین بالاتری هم بتوانند پذیرش بگیرند. به عنوان مثال، در رشته‌­ی پرستاری متقاضیان با سنین بالاتری هم پذیرش شده‌اند.

مدرک تحصیلی

شما حداقل نیاز به مدرک دیپلم دارید.

گواهی معتبر دوره‌های طی شده و سابقه کار: اگر سن شما بالا باشد می‌توانید با گواهی معتبر دوره‌­های کارآموزی، فنی‌حرفه­‌ا‌‌ی و یا با سابقه کاری خودتان اقدام کنید. اگر قصد دارید با مدرک لیسانس برای آوسبیلدونگ اقدام کنید، بهتر است مدرکتان مرتبط به حیطه آسبیلدونگ‌  انتخابی در آلمان باشد.

مدرک زبان مورد نیاز برای آوسبیلدونگ

در این دوره شما نیاز به مدرک زبان آلمانی B2 دارید.

بیمه درمانی آوسبیلدونگ

با مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ، مجبور نیستید خود را بیمه درمانی کنید. چون هنگامی که دوره‌ کارآموزی شما شروع می‌شود، به طور خودکار بیمه سلامت خواهید داشت.

هزینه‌ مورد نیاز برای آوسبیلدونگ

آوسبیلدونگ کاملاً رایگان است و شما مجبور نیستید برای آن هزینه‌ای بپردازید. نه تنها نیاز به پرداخت هزینه نیست، بلکه کارفرما به شما حقوق ماهیانه هم پرداخت می‌کند. شرکت‌کنندگان در آوسبیلدونگ توسط شرکتی که در آن کار می‌کنند و آموزش دیده‌اند، کمک هزینه دریافت می‌کنند. این کمک هزینه بسته به شغلی که فرد انتخاب می کند از 650 تا 1200 یورو متغیر است. علاوه بر این، مزایایی چون بلیط سفر، غذا در دفتر، اقامت و غیره هم ممکن است به شما تعلق بگیرد. در نظر داشته باشید که این تسهیلات به قوانین و مقررات شرکت و رشته انتخابی شما بستگی دارد. معمولا اگر کارآموزان ارتقاء بگیرند، می­‌توانند بلیط سفرهای ماهانه‌­ی خود را در منطقه و حتی گاهی اوقات در کل ایالت کاهش دهند.

 امتحانات آوسبیلدونگ

مدرسه آموزش حرفه‌ای که در ان تحصیل کردید امتحانات شما را مانند امتحانات میان ترم و پایان ترم برگزار می‌کند. نمره نهایی آوسبیلدونگ شما شامل نمرات شرکتی که در آن مشغول کار هستید و مدرسه آموزش حرفه‌ای شما خواهد بود. این شرکت با توجه به کار و مدرسه آموزشی شما با توجه به عملکرد امتحان به شما نمره خواهند داد.

اعتبار آوسبیلدونگ در آلمان

آوسبیلدونگ در سال‌های اخیر بهتر میان مردم جا افتاده و محبوبیت بیشتری کسب کرده‌ است. آوسبیلدونگ راه را برای آموزش بیشتر و تحصیلات پس از آموزش حرفه‌ای باز کرده‌ است؛ در نتیجه کارآموزان فرصت شروع تحصیل در دانشگاه را خواهند داشت.

انواع مشاغل در آلمان برای آوسبیلدونگ

پیدا کردن کار در برخی مشاغل برای مهاجران راحت‌تر است. چون عمدتاً این گونه مشاغل در آلمان با کمبود نیروی کار مواجه هستند و بعضی شرکت‌ها متقاضیان کافی برای موقعیت‌های آموزشی خود ندارند. ما به شما توضیح خواهیم داد که در کدام بخش‌ها شانس خوبی برای گرفتن کارآموزی دارید.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که متأسفانه، به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا، نمی‌توانید در مشاغل دولتی مشغول به کار شوید. به عنوان مثال این امر در مورد آتش نشانی، افسر پلیس یا متخصص قضایی صدق می‌کند.

آوسبیلدونگ پرستاری

آوسبیلدونگ پرستاری

کشور آلمان به نیروی پرستار احتیاج دارد. کمبود کادر درمان در بیمارستان‌ها و مراکز مراقبتی در سراسر کشور به چشم می‌خورد. بنابراین متقاضیان خارجی به ویژه در این زمینه مورد تقاضا هستند.

آوسبیلدونگ غذا شناسی

در آلمان نیاز زیادی به نیروی کار در صنعت رستوران وجود دارد. در این صنعت مشاغل مختلفی وجود دارند؛ مانند کارگر ماهر آشپزخانه یا متخصص غذا.

حرفه‌های مرتبط با تکنولوژی

بسیاری از مشاغل در حوزه فناوری وجود دارند که متقاضیان کافی برای آن­ها در آلمان وجود ندارد. به عنوان مثال، می‌­توانید مکانیکی کارخانه برای فناوری بهداشتی، گرمایش و تهویه مطبوع را مد نظر نظر قرار دهید.

بررسی اولویت توسط آژانس کاریابی فدرال

شما نه تنها به تأیید شرکت، بلکه به تأییدیه‌ «آژانس کاریابی فدرال» نیز نیاز دارید. آژانس کاریابی فدرال اولویت‌های خود را بررسی می‌کند؛ اینکه آیا متقاضیان آلمانی یا متقاضیانی از سایر کشورهای اتحادیه اروپا برای این موقعیت در دسترس هستند یا خیر. آزمون اولویت فقط برای آوسبیلدونگ دوگانه لازم است، نه برای آموزش مدرسه محور.

مدارک مورد نیاز برای آوسبیلدونگ

  • عکس پاسپورت بیومتریک
  • رزومه: این اولین نیاز شماست و رزومه شما باید مختصر باشد. باید شامل جزئیات دقیق تحصیلی، تجربیات کاری (فقط در صورت وجود) و غیره باشد.
  • گواهی مربوط به مشاغلی که تاکنون داشته اید: اگر در زمینه مربوط به شغل انتخابی خود کار کرده باشید، بر کاندیداتوری شما برای شغلی که درخواست می کنید تأثیر می گذارد.
  • مدرک زبان
  • درخواست ویزا
  • گذرنامه معتبر
  • هزینه ویزا
  • قرارداد آوسبیلدونگ با کارفرما
  • گواهی مرجع تایید کننده در آلمان
  • درصورت وجود گواهی بیمه درمانی معتبر برای آلمان
  • درصورت نیاز تمکن مالی
  • فرم ویدکس
  • انگیزه نامه
  • مدرک پایان تحصیلات در ایران

بعد از ورود به آلمان

بعد از ورود به آلمان

پیدا کردن مسکن

بسته به شهری که در آن آموزش می‌بینید، پیدا کردن یک آپارتمان می‌تواند دشوار باشد. اما برخی از کارفرمایان به کارآموزان خود در پیدا کردن مسکن کمک می‌کنند.

تمدید ویزا

پس از ورود به آلمان، ویزای شما معمولا تا شش ماه اعتبار دارد. اما شما باید سریعاً برای تهیه مجوز اقامت دست به کار شوید. از آنجایی که کارآموز هستید، تهیه‌ این مجوز چندان سخت نیست. طبق بخش 16a  قانون اقامت، شما به منظور آموزش حرفه‌ای باید از اداره مهاجرت محلی درخواست مجوز اقامت بدهید. درخواست برای اجازه اقامت می‌تواند تا 100 یورو هزینه داشته باشد.

سوالات متداول

این دوره‌ها کاملا رایگان هستن و برای شرکت در اون‌ها نیاز به پرداخت هزینه نیست.

دستمزد ناخالص دانشجوهای آوسبیلدونگ ماهانه از 800 یورو به بالاست. میزان این حقوق تا حد زیادی به شغل شما، کارفرمای شما، منطقه اشتغال شما در آلمان و رزومه‌­ی شما بستگی داره.

شما برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ معممولا نیاز به تمکن مالی ندارید؛ اما اگر حقوق ناخالص ماهیانه­‌ی شما از یک حد مشخصی پایین­‌تر باشه، شما باید مابه التفاوت مقدار حقوق خودتون با تمکن مالی تصویب شده رو داشته باشید و به عنوان تمکن مالی ارائه بدید.

میشه گفت نسبتا بله! چون هر ساله بیش از 500 هزار موقعیت وجود داره که بسیاری از اون‌ها به‌ویژه در زمینه پرستاری، فناوری اطلاعات، صنایع دستی و غیره هر ساله خالی می‌مونن. بنابراین، مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ فرصت خوبی رو برای متقاضیان خارج از آلمان ایجاد کرده.

طول دوره‌­های آوسبیلدونگ متفاوت­ه؛ اما به طور کلی، معمولا بین 2 الی 3.5 سال طول می‌کشن.

شما علاوه بر دوره­‌های کارآموزی می­‌تونید تا 10 ساعت در هفته کار کنید. بنابراین فرصت افزایش حقوق دارید؛ ولی حتما این موضوع رو با کارفرماتون در میون بذارید.

این امر به طور کلی امکان‌پذیره و ممکنه مورد استقبال کارفرمای شما قرار ­بگیره. با این حال، شما باید با مقامات آلمانی (سفارت، کنسولگری) در مورد مقررات مربوطه مشورت کنید.

این دوره‌ها کاملا رایگان هستن و برای شرکت در اون‌ها نیاز به پرداخت هزینه نیست.

دستمزد ناخالص دانشجوهای آوسبیلدونگ ماهانه از 800 یورو به بالاست. میزان این حقوق تا حد زیادی به شغل شما، کارفرمای شما، منطقه اشتغال شما در آلمان و رزومه‌­ی شما بستگی داره.

شما برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ معمولاً نیاز به تمکن مالی ندارید؛ اما اگر حقوق ناخالص ماهیانه­‌ی شما از یک حد مشخصی پایین­‌تر باشه، شما باید مابه التفاوت مقدار حقوق خودتون با تمکن مالی تصویب شده رو داشته باشید و به عنوان تمکن مالی ارائه بدید.

میشه گفت نسبتا بله! چون هر ساله بیش از 500 هزار موقعیت وجود داره که بسیاری از اون‌ها به‌ویژه در زمینه پرستاری، فناوری اطلاعات، صنایع دستی و غیره هر ساله خالی می‌مونن. بنابراین، مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ فرصت خوبی رو برای متقاضیان خارج از آلمان ایجاد کرده.

طول دوره‌­های آوسبیلدونگ متفاوت­ه؛ اما به طور کلی، معمولا بین 2 الی 3.5 سال طول می‌کشن.

شما علاوه بر دوره­‌های کارآموزی می­‌تونید تا 10 ساعت در هفته کار کنید. بنابراین فرصت افزایش حقوق دارید؛ ولی حتما این موضوع رو با کارفرماتون در میون بذارید.

این امر به طور کلی امکان‌پذیره و ممکنه مورد استقبال کارفرمای شما قرار ­بگیره. با این حال، شما باید با مقامات آلمانی (سفارت، کنسولگری) در مورد مقررات مربوطه مشورت کنید.

ما تموم سوال‌های بی‌جوابت رو مشتاقانه
جواب می‌دیم!

اگر همچنان سؤالی ذهن شما را درگیر کرده یا نیاز به مشاوره درمورد مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ را دارید، فرم مشاوره ما را پر کنید. ما با شما تماس گرفته و شما را راهنمایی می‌کنیم و شرایط شما را برای شرکت در این دوره آموزشی بررسی میکنیم.

اگر تمایل به مطالعه انواع روشهای مهاجرت به آلمان را دارید روی مهاجرت به آلمان کلیک کنید!

مشاوره رایگان می‌خوای؟ کلیک کن!

لب کلام!

دوره‌های آوسبیلدونگ، فرصت بسیار مناسبی برای مهاجرت و  ساختن یک آینده‌ی بهتر به شمار می‌آیند. این دوره‌ها باکیفیت، مفید و مقرون به صرفه‌ هستند. دریافت حقوق در این دوره‌ها و رایگان بودن تحصیل از مهم‌ترین دلایل محبوبیت و امنیت این دوره‌ها محسوب می‌شوند.
اگر تمایل دارید در این مسیر قدم بگذارید، فرم مشاوره‌ لانر آوسبیلدونگ را فراموش نکنید. با کارشناسان ما مشاوره‌ای داشته باشید و هر سؤالی دارید بپرسید. ما در مسیر مؤفقیت شما از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

با لانرآوسبیلدونگ زیر یکسال بیا آلمان...

فهرست مطالب

با لانرآوسبیلدونگ زیر یکسال بیا آلمان...

درخواست مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *